Utorok 11. 03. 2025 18:08:44 | Meniny má Angela, Angelika

Prieskum to potvrdil: Mladí Slováci sa najviac boja vysokých nákladov na živobytie

Riešenie problémov so zvyšujúcimi sa cenami a nákladmi na živobytie by malo byť pre Európsku úniu najväčšou prioritou v nasledujúcich piatich rokoch, zhoduje sa 40 percent opýtaných mladých ľudí v Únii. Obavy z toho má takmer polovica (47 percent) Slovákov vo veku 16 až 30 rokov, vyplýva z prieskumu Eurobarometer zverejneného v pondelok 17. februára, informuje Tlačová agentúru Slovenskej republiky.

TASR|17. február 2025|17:00:06

Ilustračné foto. Zdroj: Koláž Žilina SP21/Freepik.com

Súvisiaci článok
Pamätné euromince k 100. výročiu hokejových majstrovstiev Európy si môžete vymeniť aj v Žiline
Čítajte viac >

Tretina respondentov ďalej uviedla, že Európska únia by mala zamerať svoju pozornosť na životné prostredie a zmenu klímy, čo je podľa nich druhým najväčším problémom. Obavy má v tejto súvislosti aj 32 percent slovenských občanov.

Tridsaťjeden percent mladých respondentov v Únii si myslí, že prioritou by mala byť hospodárska situácia a tvorba pracovných miest. S tým súhlasí až 36 percent Slovákov, čo je nadpriemer Európskej únie.

Viac ako každý piaty respondent označil za dôležité priority Európskej únie vzdelávanie a odbornú prípravu (27 percent), bývanie (23 percent) a obranu a bezpečnosť Európskej únie (21 percent). Európska obrana sa najviac dotýka mladých ľudí v Česku (36 percent), Poľsku (33 percent) a Estónsku (32 percent).

Prieskum zisťoval tiež podporu u mladých ľudí pre Európsku úniu. Približne tretina Slovákov sa stotožňuje s tvrdením "Som zástancom Európskej únie a spôsobu, akým v súčasnosti funguje". Ďalšia asi tretina opýtaných je podľa vyjadrenia zástancom Európskej únie, no v súčasnosti nie je spokojná so spôsobom jej fungovania. Dvadsaťjeden percent má skôr skeptické stanovisko, ale ak by sa podstatne zmenil spôsob fungovania Únie, možno by svoj názor zmenili. Vo všeobecnosti sú proti myšlienke Európskej únie len štyri percentá mladých Slovákov. Tieto výsledky sa len s malými rozdielmi zhodujú s celoúnijným priemerom.

couple-moving-new-home.jpg Ilustračné foto. Zdroj: Freepik.com

Sociálne médiá sú hlavným zdrojom informácií o politických a sociálnych otázkach pre 42 percent respondentov (Slovensko 39 percent) vo veku 16 – 30 rokov, druhým najobľúbenejším zdrojom je televízia (39 percent celá Európska únia i Slovenská republika). Uprednostňovanie televízie je obzvlášť výrazné u ľudí vo veku 25 – 30 rokov. Táto veková kategória tiež častejšie využíva online spravodajské platformy a rozhlas ako osoby vo veku 16 – 18 rokov.

Mladší účastníci (16 – 18 rokov) sa viac spoliehajú na sociálne médiá (45 percent) ako 25- až 30-roční (39 percent) a pri získavaní informácií dôverujú priateľom, rodine alebo kolegom (29 percent v porovnaní s 23 percentami).

Prieskum sa uskutočnil od stredy 25. septembra do štvrtka 3. októbra 2024. Na Slovensku sa na ňom zúčastnilo 1 046 ľudí, v celej Európskej únii 25 863 respondentov.


Súvisiaci článok
Jarné prázdniny v Žilinskom kraji sa už blížia. Školáci si užijú voľno v marci
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť