V roku 2024 evidovali viac ako 917-tisíc volaní. Tlačovú agentúru Slovenskej republiky o tom informovala hovorkyňa Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky Danka Capáková.
„Nasledovali bolesti brucha, neurologické ťažkosti, bolesti na hrudi, úrazy, kolapsy, bolesti chrbta a bezvedomie,“ priblížila Capáková. Operačné stredisko v tejto súvislosti upozornilo, že linka 155 je určená pre urgentné stavy, no v minulom roku operátori museli riešiť aj hovory neurgentného charakteru.
Ako ozrejmil riaditeľ Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky Osama Al - Khaldi, pred volaním na tiesňovú linku je potrebné si uvedomiť, že je určená pre prípad ohrozenia zdravia a života pacienta. „Zaznamenali sme ale napríklad aj volanie z dôvodu, že pani mala zle zastrihnutý necht, alebo chcela konzultovať možnosti stravy,“ konštatoval hlavný operátor Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky Viliam Sládek.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť