Utorok 04. 02. 2025 19:23:59 | Meniny má Veronika

Operátori tiesňovej linky 155 čelia nielen urgentným stavom, ale aj nezmyselným otázkam

Ľudia v minulom roku najčastejšie volali na linku 155 pre sťažené dýchanie, hypertenziu a pády. Vyplýva to zo štatistík Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky.

TASR|19. január 2025|09:30:06

Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Martin Baumann

V roku 2024 evidovali viac ako 917-tisíc volaní. Tlačovú agentúru Slovenskej republiky o tom informovala hovorkyňa Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky Danka Capáková.

„Nasledovali bolesti brucha, neurologické ťažkosti, bolesti na hrudi, úrazy, kolapsy, bolesti chrbta a bezvedomie,“ priblížila Capáková. Operačné stredisko v tejto súvislosti upozornilo, že linka 155 je určená pre urgentné stavy, no v minulom roku operátori museli riešiť aj hovory neurgentného charakteru.

Ako ozrejmil riaditeľ Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky Osama Al - Khaldi, pred volaním na tiesňovú linku je potrebné si uvedomiť, že je určená pre prípad ohrozenia zdravia a života pacienta. „Zaznamenali sme ale napríklad aj volanie z dôvodu, že pani mala zle zastrihnutý necht, alebo chcela konzultovať možnosti stravy,“ konštatoval hlavný operátor Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky Viliam Sládek.

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť