Na výsledky prieskumu spoločnosti Alza upozornil na svojom webe magazín Forbes. V úvode sa však dá povedať, že najviac opýtaných nakupuje tie najdrahšie darčeky práve deťom. Potom nasledujú partneri/partnerky a napokon rodičia.
Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com
Termín nákupu a priemerná suma
Závratná však môže byť priemerná suma, s ktorou niektorí ľudia tento rok plánujú narábať v prípade míňania na vianočné darčeky. Ide o viac ako 400 eur. Takúto sumu plánuje minúť viac ako 30 percent opýtaných. Ďalšie užitočné informácie z prieskumu napovedajú aj to, že predvianočné nákupy chcú zákazníci uskutočniť v predstihu. Až 48 percent z opýtaných nakupuje v priebehu novembra, 34 percent v prvej polovici decembra a posledný týždeň pred Vianocami volí iba 10 percent respondentov.
Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com
Vedie elektronika
Z prieskumu sme sa tiež dozvedeli, že pri voľbe vianočného darčeka vedie elektronika - teda mobily, televízory, tablety, počítače a podobné zariadenia. „Každým rokom vidíme stúpajúcu tendenciu aj pri ďalšom sortimente. Tento rok je na druhom mieste drogéria a kozmetika, len tesne za nimi sú knihy a oblečenie. Ďalej volia zákazníci ako darček hračky, domáce potreby, zážitky, doplnky stravy, šperky alebo jedlo a alkohol,“ povedala pre Forbes PR manažérka spoločnosti Alza, Eliška Čeřovská.
Dôležitá je cena, na termíne a garancii doručenia až tak nezáleží
A čo rozhoduje pri výbere vecí, ktoré si rodinní príslušníci a blízki nájdu pod stromčekom? Zásadná je predovšetkým výhodná cena produktu. Až 57 percent zákazníkov ju v prieskume uviedlo ako relevantný faktor pri finálnom výbere. Až 21 percent opýtaných označilo za významné kritérium možnosť nakúpiť všetok potrebný tovar na jednom mieste a len 11 percent považuje za kľúčovú hlavne garanciu včasného doručenia.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť