Nedeľa 26. 01. 2025 01:03:40 | Meniny má Tamara

Slováci pri zaobstarávaní vianočných darčekov nevyčkávajú. Volia skorší nákup a rozhoduje najmä cena

Vianoce sa blížia. Pri pohľade do kalendára je evidentné, že novembru ostávajú len necelé dva týždne a to znamená, že sa dostávame do obdobia nákupného ošiaľu. Slováci však, zdá sa, chcú tieto faktory eliminovať aj voľbou včasných nákupov. V najnovšom prieskume sa okrem iného dozviete aj to, akú priemernú cenu minú na všetky darčeky.

Michal Szentivanyi|19. november 2024|09:00:06

Ilustračné foto. Zdroj: Koláž Žilina SP21/freepik.com

Súvisiaci článok
Vianočný kamión Coca-Cola prinesie do Žiliny zážitky, láskavosť a pravú sviatočnú atmosféru (PROGRAM)
Čítajte viac >

Na výsledky prieskumu spoločnosti Alza upozornil na svojom webe magazín Forbes. V úvode sa však dá povedať, že najviac opýtaných nakupuje tie najdrahšie darčeky práve deťom. Potom nasledujú partneri/partnerky a napokon rodičia.

18607_1600x1067.jpg Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com

Termín nákupu a priemerná suma

Závratná však môže byť priemerná suma, s ktorou niektorí ľudia tento rok plánujú narábať v prípade míňania na vianočné darčeky. Ide o viac ako 400 eur. Takúto sumu plánuje minúť viac ako 30 percent opýtaných. Ďalšie užitočné informácie z prieskumu napovedajú aj to, že predvianočné nákupy chcú zákazníci uskutočniť v predstihu. Až 48 percent z opýtaných nakupuje v priebehu novembra, 34 percent v prvej polovici decembra a posledný týždeň pred Vianocami volí iba 10 percent respondentov.

2148230129_1600x1067.jpg Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com

Vedie elektronika

Z prieskumu sme sa tiež dozvedeli, že pri voľbe vianočného darčeka vedie elektronika - teda mobily, televízory, tablety, počítače a podobné zariadenia. „Každým rokom vidíme stúpajúcu tendenciu aj pri ďalšom sortimente. Tento rok je na druhom mieste drogéria a kozmetika, len tesne za nimi sú knihy a oblečenie. Ďalej volia zákazníci ako darček hračky, domáce potreby, zážitky, doplnky stravy, šperky alebo jedlo a alkohol,“ povedala pre Forbes PR manažérka spoločnosti Alza, Eliška Čeřovská.

Dôležitá je cena, na termíne a garancii doručenia až tak nezáleží

A čo rozhoduje pri výbere vecí, ktoré si rodinní príslušníci a blízki nájdu pod stromčekom? Zásadná je predovšetkým výhodná cena produktu. Až 57 percent zákazníkov ju v prieskume uviedlo ako relevantný faktor pri finálnom výbere. Až 21 percent opýtaných označilo za významné kritérium možnosť nakúpiť všetok potrebný tovar na jednom mieste a len 11 percent považuje za kľúčovú hlavne garanciu včasného doručenia.


Súvisiaci článok
Veľká cena krasokorčuľovania v Žiline pokračuje ďalším ročníkom. Pretekári sa už vo veľkom hlásia
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť