Na zákonné zmeny, ktoré sa pravdepodobne prejavia aj na Slovensku, upozornila televízia Markíza. Legislatívnych zásahov je viacero, no medzi ľuďmi najviac zaiskril zákaz mladým vodičom jazdiť v noci.
Zákaz pre mladých spôsobil kladné aj záporné reakcie
Niektorí s nariadeniami súhlasia, iní sa búria. „Jazda v tme predstavuje vyššie riziko rozlišovania predmetov na ceste a protiidúcich vozidiel. Ale potom si položíme otázku - kde sa to tí mladí ľudia majú naučiť?“ povedal pre televíziu Markíza prezident Ústredného automotoklubu Slovenskej republiky, Juraj Smrečan.
Podľa ďalších odborníkov by sa práve mladí vodiči mali postupne stretávať aj s náročnejšími situáciami. Týmto by si vycibrili dôležité schopnosti.
Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Štefan Puškáš
Únia si všíma aj seniorov
Zdravotná spôsobilosť a šoférske schopnosti seniorov vo vyššom veku sú tiež témami, ktorým Európska únia venovala pozornosť. Slovensko má však podľa televízie Markíza prísnejšie pravidlá už aj teraz.
Stačí sa začítať do aktuálne platných pravidiel, podľa ktorých musí každý vodič po dosiahnutí veku 65 rokov absolvovať povinnú lekársku prehliadku každých päť rokov. U vodičov nad 70 rokov je to dokonca ešte prísnejšie - sú to každé dva roky. Všímajú si aj psychickú a fyzickú spôsobilosť na šoférovanie. Na toto sa využívajú testy zraku a sluchu.
Lekár má po dosiahnutí výsledkov z týchto testov právomoc obmedziť jazdu. Takýto šofér by hypoteticky mohol používať automobil len cez deň alebo iba v niektorých geografických oblastiach.
„Nie každý starší vodič automaticky zle jazdí alebo si nepamätá paragrafy. Tento systém tu navyše už dávno máme,“ povedal pre televíziu Markíza motoristický novinár Václav Lipavský.
Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Pavol Zachar
Ani kolobežkárom sa legislatíva nevyhne
Zmien sa podľa televízie Markíza dočkajú aj kolobežkári. Elektrokolobežky chce komisia zatiahnuť do množiny vozidiel, ktoré podliehajú povinnému zmluvnému poisteniu. To však nie je všetko, pretože medzi povinnosti majiteľa silnejšieho stroja by sa zaradilo aj vodičské oprávnenie špeciálneho nového typu na kolobežky.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť