„Po tuneli vo Višňovom hrozia problémy v tuneli Čebrať,“ napísal pred pár dňami Janckulík. A pokračoval opisom situácie. Podľa neho sa totiž v tuneli na úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová už takmer 2 týždne nepracuje. Pritom podľa neho do prerazenia vyše 3,5 km dlhého tunela chýba stále 45 metrov.
„Dôvod je jednoduchý. Údajne Národná diaľničná spoločnosť prestala platiť zhotoviteľovi,“ prezradil svoje informácie župný podpredseda a pokračoval:
„Minister Doležal v decembri 2021 tvrdil, že úsek D1 Hubová - Ivachnová musí byť sprejazdnený do konca roku 2023. Ak sa na stavbe nezačne čím skôr pracovať, tak tento termín je úplne nereálny. Posun termínu ukončenia stavby je úplne neprípustný aj z dôvodu, že po ceste I/18 sa dnes nedá jazdiť z dôvodu hustej tranzitnej dopravy a úplne nevyhovujúceho stavebno-technického stavu.“
Ak vraj ministerstvo preruší práce, hrozí úplný kolaps dopravy na trase Hubavá -Ivachnová.
Minister dopravy Andrej doležal dnes potvrdil, že na niektorých objektoch v rámci stavby úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová boli práce utlmené. Napriek tomu sa však vraj pracuje. Informoval o tom vo štvrtok počas živého vysielania na sociálnej sieti.
„Je pravda, že boli utlmené práce na niektorých objektoch," pripustil Doležal. Zároveň však zdôraznil, že nie je pravdou, že by sa na stavbe nepracovalo. Priblížil, že komunikuje so zhotoviteľom, s ktorým hľadajú správne riešenie. Informáciu o tom priniesla TASR.
Liptovská stavba diaľnice D1 v dĺžke 14,92 kilometra, ktorá vytvorí obchvat mesta Ružomberok, sa po dobudovaní napojí na existujúcu štvorprúdovú diaľnicu smerujúcu do Košíc. Motoristom by mala diaľnica, ktorej súčasťou je aj tunel Čebrať, ušetriť 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť