Streda 24. 07. 2024 08:38:00 | Meniny má Vladimír

Štúdia dokázala: Spánok po 1. hodine ráno zvyšuje riziko duševných porúch

Nedostatok spánku môže mať vážny vplyv na naše celkové zdravie a duševnú pohodu. Nedávna štúdia preukázala, že osoby, ktoré pravidelne chodili spať po 1. hodine ráno, mali vyššiu pravdepodobnosť výskytu problémov s duševnými poruchami, ako tí, ktorí išli spať o niečo skôr.

Juliana Krčulová|23. jún 2024|10:00:00

Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com

Súvisiaci článok
Horúčavy prinášajú zdravotné riziká! Možno ich eliminovať dodržiavaním základných pravidiel
Čítajte viac >

Riziko duševných porúch: Prečo by sme mali dbať na dostatok spánku?

Ak chodievate spávať neskoro, môže to mať negatívny vplyv na vaše duševné zdravie. Nedávna štúdia publikovaná v časopise Psychiatry Research analyzovala údaje o spánku a zdraví 73 888 ľudí v U.K. Biobank. Zo štúdie vyplynulo, že osoby, ktoré pravidelne chodili spať po 1. hodine ráno, mali vyššiu pravdepodobnosť výskytu problémov s duševnými poruchami, ako tí, ktorí išli spať o niečo skôr.

„Vo všeobecnosti platí, že ak idete spať až po jednej alebo druhej hodine ráno, je veľmi pravdepodobné, že sa zobudíte až niekoľko hodín po východe slnka. A do postele idete až niekoľko hodín po západe slnka, takže si myslím, že byť mimo súladu s environmentálnym cyklom svetlo-tma môže byť problematické,“ povedal Matthew Lehrer, odborný asistent na katedre psychiatrie Pittsburskej univerzity.

1064.jpg Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com

V prípade, že chodievate spávať neskoro po polnoci, berte na vedomie, že to môže mať negatívny vplyv na vaše celkové zdravie. Podľa výskumníkov je dôležité, aby naše telo dostávalo silné signály, že je deň, napríklad v podobe ranného slnka. Ak tieto signály chýbajú alebo sú zmiešané, môže to ovplyvniť naše duševné zdravie.

Ak však musíte chodiť spať po 1. hodine ráno, existujú spôsoby, ako minimalizovať negatívny vplyv neskorého spánku. Patrí sem napríklad krátka siesta počas smeny, správne načasované osvetlenie umelým svetlom a taktiež aj udržiavanie pravidelného jedálnička. Ak sa vám stále nedarí získať odporúčaných 7 až 9 hodín spánku, mohli by ste mať spánkovú poruchu a mali by ste sa v takomto prípade obrátiť na odborníka.


Súvisiaci článok
Ako zvládnuť chuť na cigaretu? Odborníčka odhalila tajomstvo boja proti závislosti od fajčenia
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť