Streda 24. 07. 2024 10:17:28 | Meniny má Vladimír

Samosprávy z Turca vyzývajú na posúdenie všetkých variantov D1 Turany - Hubová

Starostovia zo Združenia miest a obcí Turca v súvislosti s pripravovanou výstavbou diaľničného úseku D1 Turany - Hubová odporúčajú vrátiť sa k posúdeniu všetkých existujúcich variantov.

TASR|17. jún 2024|12:30:01

Zdroj: Youtube/Popradská Okružná

Súvisiaci článok
Vážna dopravná nehoda pri Turanoch. Účastníkmi boli aj samotní policajti, ktorých museli ošetriť!
Čítajte viac >

Spoločne s predstaviteľmi žilinskej Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory odoslali v pondelok 17. júna otvorený list ministrovi financií Ladislavovi Kamenickému a žiadajú v ňom o rokovanie vo veci finančných nákladov a rizík plánovanej stavby.

Podľa starostu Krpelian Martina Schestága je ich záujmom, aby bol vybraný najefektívnejší a najekologickejší variant. „Výstavba s tunelom Korbeľka, ktorá sa plánuje, je najdrahšia v histórii budovania diaľničných úsekov a tunelov na Slovensku. Aj správa Útvaru hodnoty za peniaze poukazuje na to, že rozpočet je vysoký a treba hľadať možnosti, kde ušetriť,“ uviedol Schestág.

Odhadovaná suma na výstavbu zhruba 13-kilometrového úseku diaľnice D1 Turany - Hubová s tunelom Korbeľka je podľa aktuálnej štúdie realizovateľnosti 1,9 miliardy eur. Minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru-SD) v posledných mesiacoch viackrát zdôraznil, že jedinou dnešnou možnou alternatívou výstavby tohto úseku je tunelový variant. „Ak by sme sa dnes vrátili k povrchovému variantu, začínali by sme úplne odznova a vrátili by sme sa o štyri roky späť,“ podotkol Ráž.

Screenshot_at_nov_18_09_20_22_c0092f07d2.png Zdroj: Youtube/Popradská Okružná

Ján Mišura zo sekcie dopravy žilinskej Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory poukázal na skutočnosť, že ešte v roku 2014 si Národná diaľničná spoločnosť objednala porovnávaciu štúdiu posudzujúcu všetky varianty a ako najmenej efektívny jej vyšiel variant s tunelom Korbeľka. „Naopak ako najefektívnejší sa ukazoval variant bez tunela s odklonom mimo zosuvového územia. Navyše pri variante s tunelom je nižší stupeň poznania trasy a dáva to predpoklad na zvyšovanie nákladov,“ poznamenal Mišura.

Doplnil, že rokovania s Ministerstvom dopravy SR sú vyčerpané, a preto sa rozhodli osloviť ministra financií. „Chceme, aby sa tento úsek čo najrýchlejšie postavil. My výstavbu nezdržiavame, v minulosti ju zdržiavali mimovládky. My jednoducho chceme, aby sa ušetrili financie, pretože sú dôležité pre podnikateľský sektor i samosprávy,“ dodal Mišura.


Súvisiaci článok
Ohlásili predbežnú sumu za úsek D1 Turany – Hubová. Náklady sa vyšplhali cez takmer 2 miliardy eur
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť