Nové detaily prichádzajúcich noriem pre Televíziu Markíza objasnil automobilový žurnalista Juraj Hrivnák. Témou rozhovoru bol totiž blížiaci sa predpis GSR2. Každé jedno auto v Európskej únii tak bude musieť obsahovať nové bezpečnostné prvky a splniť tak medzinárodné podmienky.
Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com
Predstava alebo utópia?
Nový systém kalkuluje s možnosťou a predstavou, že do roku 2050 na cestách v Európskej únii bude nula smrteľných a vážnych nehôd. Súčasťou týchto technológií bude podľa rozhovoru s Hrivnákom v Televízii Markíza aj to, že sa do áut implementuje upozornenie na únavu vodiča, pokročilý systém núdzového brzdenia, čierna skrinka a v neposlednom rade alkozámok. Ten bude asi najsledovanejšou témou týchto noriem.
Ak ste podgurážený, zrejme ani nenaštartujete
„Alkozámok v princípe znamená, že ak nasadnete do auta, budete musieť najskôr fúkať. Ak fúknete viac ako nulu, nenaštartujete auto, respektíve to bude upravené podľa miestnych noriem,“ povedal pre Televíziu Markíza Juraj Hrivnák a doplnil, že zatiaľ ide iba o prototyp. Konkrétna verzia chce vraj čas.
Ďalšou diskutovanou témou bude podobné vybavenie, akým už roky disponujú letecké spoločnosti vo svojich strojoch. Pôjde o takzvanú čiernu skrinku. Podľa Hrivnáka pôjde o záznamové zariadenie, ktoré nasníma priebeh jazdy a môže ľahšie objasniť príčiny a dôsledky prípadnej nehody. „Má anonymne zbierať dáta o jazdne, najmä všetky dôležité údaje tesne pred nehodou, to znamená rýchlosť, šmyk, stav asistenčných systémov," doplnil.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť