O záveroch rokovania krízového štábu na ministerstve dopravy informovala vo svojej reportáži Televízia Markíza. Minister priniesol pred novinárov plán, ktorý by odbremenil natlačenú dopravu pod Strečnom, no zároveň by mohol spustiť aspoň jednu z dvoch tepien stále rozostavaného tunela Višňové.
Plánujú sprevádzkovať dočasný okruh
Krízový štáb s ministrom Rážom totiž vážne pracujú s verziou, že by vznikol akýsi jednosmerný okruh, pomocou ktorého by došlo k odbremeneniu dopravy a zároveň by pracovníci na skalách pod Strečnom mohli naďalej prevádzkovať sanačné práce. „Keď pôjdeme jedným smerom rúrou a jedným smerom pod Strečnom, tak nám to stále umožní vytvoriť tam ochranné pásmo na padanie skál a na to, aby sa paralelne dali robiť sanačné práce na tom brale,“ povedal v reportáži Televízie Markíza minister dopravy Ráž.
Zdroj: TASR/Erika Ďurčová
Plán začnú napĺňať ešte do zimy tohto roka
Podľa neho je už tak alarmujúca a mimoriadna situácia vyhlásená aj preto, aby sa obmedzil možný dopad na životy, na zdravie a na majetok, ktorý hrozí pri padaní skál pod Strečnom. Štáb rokoval aj o možnom postupe, ako by sa táto verzia mohla naplniť a zrealizovať. Začiatok by spočíval v osadení oceľových záchytných sietí na celý problematický úsek pod Strečnom. Tento úkon by chceli stihnúť do zimy 2024. „V tomto momente pre verejnosť nebudú žiadne obmedzenia. Nebude sa ani obmedzovať premávka, ani zastavovať,“ povedala pre Markízu prednostka Okresného úradu Žilina Emília Pavlusíková.
Cesta I/18 pod Strečnom, o ktorej je reč, je pritom denne vyťažená tisíckami áut. Tých tu prejde za jediný deň aj 40-tisíc. Komunikáciu navyše z technologického hľadiska trápia bežné vozidlá aj kamióny. Odbremenenie tohto úseku by si teda pýtalo využitie spomínanej jednej z dvoch tepien tunela Višňové. Otázne je, či sa to konštruktérom v tuneli Višňové podarí stihnúť. „Situácia pod Strečnom je tak závažná, že je treba vstúpiť do rokovaní s dodávateľmi tunela Višňové a zrýchliť odovzdanie do užívania,“ povedal na margo stavebných prác Ráž pre Televíziu Markíza. Rezort dopravy nateraz pracuje so závermi, že ani jeden z dodávateľov stavebných prác pre tunel Višňové zatiaľ tento plán neodmietol. Predpokladá sa však, že po týchto úkonoch sa ceny za stavebné práce zvýšia. Nateraz všaj nie je jasné, aké intenzívne toto cenové navýšenie bude.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť