Cestovanie mimoriadnou linkou mestskej hromadnej dopravy bolo bezplatné a sprievodný personál rozdával dva typy pamätných cestovných lístkov. „Historický, ktorý si cestujúci mohli označiť na historickom označovači, ako to bolo štandardom v roku 1993. Druhý cestovný lístok prezentoval súčasný grafický a technologický trend a obsahoval jubilejné logo. Cestujúci si ho mohli označiť na súčasnom označovači cestovných lístkov," uviedol Kolesár.
Doplnil, že DPMŽ zamestnáva 148 vodičov a denne vypravuje 1027 liniek. „Máme zrenovovaný vozový park. Počas posledných desiatich rokov sme vymenili celú flotilu a všetky autobusy sú klimatizované a nízkopodlažné. Najnovším projektom je výstavba a modernizácia údržbovej základne trolejbusov v celkovej sume 28,948 milióna eur, ktorá sa začne v decembri," dodal.
Primátor Žiliny Peter Fiabáne pripomenul aj rekonštrukciu zastávok a informatizáciu systému MHD. „Mobilita v Žiline je komplikovaná a MHD by mala byť jej pilierom. Cieľom je, aby v doprave neprevládol automobil, i keď vždy bude dominantný. Aby ľudia mali alternatívu dostať sa na potrebné vzdialenosti autobusom alebo trolejbusom. Lebo inak to v doprave v Žiline nezvládneme," uzavrel.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť