„Je to výborná správa, dosiahli sme významný míľnik. To, že sa dokončili práce na sekundárnom ostení znamená, že sa môžu začať práce na vozovke a inštalácii technológií,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž mladší, nominant Smeru-SD.
Okrem betonáže pokračujú práce na odvodnení tunela, sekundárnom ostení v prepojkách tunela a zároveň ukladajú vrstvy vozovky. Minister so štátnymi tajomníkmi si pozreli aj stavbu oporných múrov, ktoré museli vybudovať z dôvodu zosuvov. Tie v minulosti spôsobili, že časť diaľnice vrátane tunela museli preprojektovať.
Do budúcna treba podľa Ráža klásť viac pozornosti na geologické prieskumy a prípravnú fázu. „Ukazuje sa, že šetrenie na príprave, ktoré je v stovkách tisíc eur, pre nás na konci dňa znamená predraženie v stovkách miliónov,“ zhodnotil.
Na stavbe pracuje denne približne 500 robotníkov. Okrem tunela na trase budúcej diaľnice dokončujú práce na oporných a tzv. zárubných múroch. Pracuje sa ale napríklad aj na kruhových objazdoch a násypoch pod budúcou vozovkou či úprave svahov.
Tunel Čebrať je súčasťou úseku diaľnice D1 Ivachnová - Hubová, ktorý je aktuálne vo výstavbe a bude mať dĺžku 14,92 kilometra. Úsek vytvorí obchvat mesta Ružomberok a po dobudovaní sa napojí na diaľnicu do Košíc.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť