V meste Bytča sa zmena zákona o cestnej premávke alebo chodníková novela dotkne najvýraznejšie majiteľov vozidiel, ktorí svoje autá parkujú na chodníku pred rodinnými domami.
Štúdia, ktorá bola vypracovaná nedávno, rieši koncepciu plošného parkovania na území mesta Bytča. Ako vyplynulo z jej výsledkov, v meste sa nachádzajú lokality, ktoré sú nadmerne preplnené parkujúcimi vozidlami, a naopak existujú lokality s veľmi nízkou obsadenosťou statického parkovania, napríklad aj menej než 30 %.
„Medzi nadmerne vypäté lokality patrí Námestie SR, a potom sú to miesta s občianskou vybavenosťou, ako napríklad školy, úrady, firmy a zdravotnícke zariadenia. Reguláciu statickej dopravy v centre, mesto zaviedlo ešte pred schválením Zmeny zákona o cestnej premávke. Tá obmedzila nelegálne parkovanie, a jej súčasťou bolo vodorovné značenie, ktoré umožnilo v posledných rokoch vytvoriť zhruba 60 nových parkovacích miest v centre,“ doplnila Brziaková.
Miroslav Jurgoš, poverený zastupovaním náčelníka Mestskej polície v Bytči, ďalej informoval: „V súvislosti so Zmenou zákona o cestnej premávke alebo takzvanou „chodníkovou novelou, „ zmenu organizácie dopravy zatiaľ neplánujeme. V blízkom centre sa nachádzajú dve frekventované jednosmerné ulice s dostatočnými šírkovými parametrami na parkovanie, ktoré vedia odľahčiť parkovanie v centre a na chodníkoch.“
Najväčšie sídliská, ktoré sa v Bytči nachádzajú, Úvažie a sídlisko 1. mája, majú vysokú parkovaciu obsadenosť najmä vo večerných a nočných hodinách, avšak v zásade zatiaľ postačuje. Chodníková novela sa týchto lokalít výrazne nedotkne.
„Čo sa týka opatrení v súvislosti s chodníkovou novelou, zatiaľ sa spoliehame na intenzívnu informačnú kampaň cez sociálne siete, web mesta, a v najviac dotknutých lokalitách budeme dávať upozornenia aj za stierače vozidiel. Osvetu o nesprávnom státi na chodníkoch šíri aj mestská polícia, ktorá „chodníkové parkovanie“ monitoruje,“ dodal Miroslav Minárčik, primátor mesta.
Adriana Brziaková správu uzavrela s tým, že ak budú opatrenia po čase vyhodnotené ako nepostačujúce, bude sa musieť pristúpiť k úprave parkovacej politiky, stavebným úpravám chodníkov, prípadne ďalšej regulácii parkovacích miest, čo znamená navýšenie finančných prostriedkov z rozpočtu mesta.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť