Vlak, ktorý hľadá nielen povrchové, ale aj vnútorné chyby koľajníc, spustili do prevádzky v utorok.
„Máme vozidlo, ktoré je schopné detegovať všetky vady rôznymi spôsobmi, rôznymi metódami, ukladať informácie. Umožňuje to správcovi trate analyzovať a vykonávať správne kroky. Budeme vedieť čo sa deje a budeme to vedieť tak rýchlo, ako je to možné,“ uviedol minister dopravy Pavol Lančarič.
Ján Urda z Výskumného a vývojového ústavu ŽSR uviedol, že vlakom prejdú a preskúmajú všetky hlavné železničné trasy, čo je asi 3 000 km, až dvakrát za rok.
„Počítame s tým, že keď to budeme robiť vlastným vlakom, tak objavených chýb bude viac. Ale dramatického nárastu sa neobávam,“ dodal Urda. Koľajové vozidlo obsahuje tri meracie systémy: Vyzuálnu metódu, kde kamery kontrolujú povrch koľajnice, Ultrazvuk, kde koľajnice presvietia do hĺbky a Výrivé prúdy, ktoré kontrolujú povrchové prúdy koľajníc.
„Ročne by sme týmto vlakom mali ušetriť 400-tisíc eur,“ objasnil Urda.
Ministra dopravy zaujalo, že vo vozidle sú aj obytné kajuty pre chlapov, ktorí plánujú chodiť na týždňovky. Denne skontrolujú až 150 km trate.
„Nevedel som celkom presne, čo mám čakať a som nadšený z toho, ako je to urobené. Je to naozaj prvá liga,“ uzavrel Pavol Lančarič.
Treba veriť, že vozidlo dopredu odhalí všetky skryté chyby koľajníc a nehody vlakov sa pri Žiline viac opakovať nebudú.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť