Streda 25. 12. 2024 06:44:51

Nové logo spoločnosti Kia Slovakia má pre budúci vývoj značky dôležitý význam

Spoločnosť Kia Slovakia predstavila nový dizajn a slogan širokej verejnosti vo veľkom štýle prostredníctvom dronovej šou v Kórey už v januári 2021. Výrobný závod automobilky v Tepličke nad Váhom začal s veľkými zmenami takmer hneď po oznámení transformácie. Veľké červené elipsy sa zmenili aj na fasádach budov. Napriek tomu sa ešte aj dnes stane, že spoločnosť objaví v médiách použité staré logo a slogan, a pritom tieto zmeny majú pre ňu dôležitý význam. Foto: Kia Slovakia

Juliana Krčulová|13. jún 2023|09:35:00


Súvisiaci článok
Prvú akreditáciu na meranie emisií áut na Slovensku získal výrobný závod Kia Slovakia v Tepličke nad Váhom
Čítajte viac >

Červený nápis v elipse rovnakej farby zmenil svoju podobu na jednoduchšie, avšak dynamické čierne alebo biele logo bez orámovania. Kia predstavila nový dizajn a slogan širokej verejnosti a novinárom vo veľkom štýle prostredníctvom dronovej šou v Kórey už v januári 2021. Napriek tomu sa ešte aj dnes stane, že spoločnosť objaví v niektorých médiách použité staré logo a slogan, a pritom tieto zmeny majú pre spoločnosť dôležitý význam.

Kia logo.jpg

„Zmeny v dizajne boli pre spoločnosť Kia správnym krokom a aj prostredníctvom nového loga vnímajú zákazníci značku ako modernejšiu a progresívnejšiu. Od roku 2021 aj napriek pandemickej kríze jej celosvetové predaje rástli. Napríklad kým v Európe predala v roku 2020 takmer 417-tisíc áut, v roku 2021 to bolo až vyše 502-tisíc a rok 2022 uzavreli až na úrovni vyše 542-tisíc áut. V spomínaných rokoch pritom dosiahli aj rekordný podiel na trhu. A to všetko napriek faktu, že celková predajnosť áut na trhoch v spomínaných rokoch klesla,“ vysvetlil hovorca spoločnosti Kia Slovakia, Tomáš Potoček.

Ďalej uviedol, že tvar, rez a finálny dizajn nového loga majú jasne definovaný zmysel. Nové logo podľa jeho slov symbolizuje modernosť, dynamiku a kvalitu, jeho šikmé rezy zasa pohyb, inovácie a pokrok. Práve preto automobilke veľmi záleží na tom, aby sa v médiách objavovalo súčasné logo.

Kia logo 2.jpg

„Momentom zmeny dizajnu začala Kia transformovať aj svoju pozíciu a smerovanie do budúcnosti. Súčasťou transformácie značky bola okrem loga aj zmena sloganu. Do roku 2020 vždy v spojení s ním znelo The Power to Surprise. Po novom je so značkou Kia spojené motto Movement that Inspires. To zdôrazňuje, že pohyb je v genéze ľudského rozvoja. Pohyb umožňuje ľuďom vidieť nové miesta, spoznávať nových ľudí a zažiť nové veci. Toto spojenie je podstatou novej značky Kia - umožniť ľudský pokrok poskytovaním inovatívnych priestorov v automobile, vzrušujúcich nových produktov a zmysluplných a pohodlných služieb, ktoré inšpirujú zákazníkov a uvoľňujú im čas na činnosti, ktoré ich najviac bavia,“ uviedol Potoček.

Kia logo 3.JPG

Kia zároveň prezentovala odklon od tradičného obchodného modelu zameraného len na výrobu, a preto odstránila „motors“ zo svojho názvu. Rovnako výrobný závod v Žiline tak už vyše dvoch rokov nesie jednoduchý názov Kia Slovakia s. r. o.

„Výrobný závod automobilky v Tepličke nad Váhom začal s veľkými zmenami takmer hneď po oznámení transformácie. Veľké červené elipsy sa zmenili aj na fasádach budov. Najväčším bolo logo na lakovni – na dĺžku až 22 metrov. Zaujímavosťou nových prvkov na fasáde je, že počas dňa, v prirodzenom svetle, sa javia ako čierne, no keď sa zotmie, rozžiaria sa jasne bielou. Technické riešenie, ktoré spočíva v silne podsvietenej perforovanej fólii, bolo síce náročnejšie, avšak želaný farebný efekt je rovnaký pri pohľade z akéhokoľvek uhla. Za zmienku stojí aj to, že logo tvorí jeden veľký ucelený útvar,“ priblížil hovorca spoločnosti Kia Slovakia.

Kia logo 4.jpg

K zmene loga na automobiloch sa pristúpilo s príchodom novej verzie modelu Sportage na jeseň roku 2021.

„Ide o povrchovo upravovaný hliníkový výlisok. V automobilke svoje logo samozrejme využívajú a umiestňujú aj v rámci rôznych iných účelov, počnúc potlačami na výrobných a reklamných predmetoch, výšivkách na častiach odevu, cez 20 metrové logo z farebne zladenej dlažby na námestí závodu až po formu, cez ktorú sypú škoricu na penu kapučína,“ uzavrel Tomáš Potoček.

Kia logo 5.jpg


Súvisiaci článok
Hľadáš prácu v automotive? Zamestnaj sa vo výrobnom závode Kia v Tepličke nad Váhom
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť