Ako informuje v reportáži televízia TA3, v najbližších dňoch obsadí cestu pri Strečne rakúsky koncern, ktorý bude opravovať prepadnutú krajnicu.
Práce budú prebiehať za plnej premávky a podľa hovorkyne Slovenskej správy ciest Jany Lukáčovej, doprava bude vedená vo dvoch, už teraz zúžených, jazdných pruhoch.
Vozovka sa prepadla už pred dvomi rokmi. Šéf Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák sa domnieva, že takúto kritickú situáciu bolo treba zvládnuť oveľa skôr.
Podľa TA3 úsek cestári zabezpečili ešte pred dvomi rokmi. Prečo teda práce začnú až teraz, prakticky z odstupom dvoch rokov odkedy problém vznikol?
Lukáčová televízii poskytla vysvetlenie, podľa ktorého si istý čas vyžiadala príprava projektovej dokumentácie, získanie stanovísk, príprava a realizácia verejného obstarávania zhotoviteľa a zabezpečenia finančného krtia stavby.
Práce za plnej premávky bezpochyby skomplikujú, už aj tak kritickú dopravnú situáciu v Strečnianskej úžine. Denne tadiaľ prejde viac ako 30-tisíc vozidiel. Región tak čaká veľká skúška nervov a trpezlivosti.
Hovorca závodu Kia Tomáš Potoček hovorí, že sa to dotkne najmä ich zamestnancov, ktorí strávia viac času pri príchode do práce a potom aj pri odchode domov. Závod bude musieť tým pádom riešiť logistiku, aby situácia negatívne neovplyvnila chod fabriky.
Hovorkyňa SAD Žilina Ivana Strelcová zdôraznila, že cestujúcich budú viac smerovať na mobilné aplikácie, na ktorých si vedia odkontrolovať, či autobus ide v súlade s cestovným poriadkom.
O odklad prác z leta na jeseň vraj cestárov požiadala obec Strečno. Starosta Dušan Štadáni hovorí, že by to negatívne ovplyvnilo návštevnosť hradu Strečno, splavovanie plní dole Váhom a iné atrakcie.
Palčák si myslí, že bolo na zvážení, či bezpečnosť, ktorá je na prvom mieste, je už tak ohrozená, že sa to musí robiť už teraz, alebo sa mohlo počkať do spustenia tunela Višňové.
Rakúsky koncern bude pritom musieť pri rekonštrukcii postupovať mimoriadne opatrne, aby sa cesta neprepadla celá.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť