Žilina sa dočká novej modernej základne pre svoje trolejbusy. Projekt výstavby trolejbusového depa na Kvačalovej ulici, ktorý je najväčšou investíciou Dopravného podniku mesta Žiliny za posledných 30 rokov, je v záverečnej fáze realizácie. Celkové náklady dosiahnu približne 35 miliónov eur.
Zdroj: zilina.sk
Ako informovala hovorkyňa mesta Žilina, Zuzana Ondrášová, ide o jednu z kľúčových priorít samosprávy v oblasti modernizácie infraštruktúry verejnej dopravy. „Prvá fáza projektu, výstavba krytej odstavnej plochy pre trolejbusy, bola ukončená ešte k 30. júnu 2024 a v súčasnosti je v predčasnom užívaní. Celková hodnota prvej fázy projektu je viac ako 3 milióny eur. Financovanie bolo zabezpečené zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, pričom spolufinancovanie bolo vo výške 5 percent,“ uviedla Ondrášová.
Druhá fáza, ktorá by mala byť podľa slov hovorkyne mesta dokončená do konca roka 2025, zahŕňa výstavbu novej haly pre trolejbusy, modernizáciu existujúcich objektov a vybudovanie nových inžinierskych sietí. Rozpočet tejto etapy je necelých 32 miliónov eur a financovanie je zabezpečené z Programu Slovensko, zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu, so spolufinancovaním 5 percent.
Zdroj: zilina.sk
„V prevádzke sa aktuálne nachádza obchádzková trasa pre trolejbusy a priestory, kde sa vykonáva servis vozidiel. Súčasťou komplexu je lakovňa, ktorá slúži na povrchovú úpravu autobusov a trolejbusov po haváriách. V depe bol zároveň zrekonštruovaný bazén na zachytávanie dažďovej vody, tá bude následne čiastočne využitá na umývanie vozidiel. Medzi súčasné aktivity patria rekonštrukcia objektov umyvárne vozidiel a haly na opravy a údržbu autobusov, betonážne práce v areáli depa, realizácia vnútroareálových rozvodov úžitkovej vody, požiarnej nádrže, osvetlenia areálu, trakčného vedenia v areáli depa, oplotenia či sadových úprav,“ uviedol konateľ Dopravného podniku mesta Žiliny, Mikuláš Kolesár.
Projekt kladie dôraz aj na ekologické riešenia – všetky spevnené plochy sú navrhnuté ako vodozádržné, vzniknú tri zelené strechy, dve dažďové záhrady a pribudne aj náhradná výsadba stromov a krov.
Zdroj: zilina.sk
Podľa primátora Žiliny, Petra Fiabáne, nové depo prinesie nielen vyšší komfort pre zamestnancov, ale aj väčšie technologické možnosti a vyššiu kapacitu pre vozidlá. „V minulosti bolo rozdelené na dve pracoviská, ktoré sa týmto združili na jedno miesto poskytujúce väčšiu kapacita pre vozidlá, viac technologických možností, modernú technológiu, svetelnejší a bezpečnejší priestor pre zamestnancov. Ďalším pozitívom sú možnosti pre opravy. Mnohé z nich boli predtým riešené cez dodávateľskú firmu, pričom vďaka novému priestoru si ich Dopravný podnik mesta Žiliny dokáže zabezpečiť sám,“ dodal primátor. Pre cestujúcich má projekt priniesť zvýšenú spoľahlivosť prevádzky, rýchlejšiu údržbu a vyšší štandard čistoty a dezinfekcie vozidiel.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť