Ďalšie obmedzenie v našom regióne. Po lávke v Strečne uzavreli tento týždeň aj most, ktorý prepája Mojš s Vodným dielom Žilina. Oprava bola podľa starostu obce nevyhnutná. „Most bol už v značne dezolátnom stave. Vytvárali sa na ňom diery, ktoré boli nebezpečné pre chodcov, cyklistov či korčuliarov. Naši zamestnanci diery plátali plechmi, jednu dieru zaplátali a vedľa sa vytvorila ďalšia,“ vysvetľuje nevyhnutnosť rekonštrukcie Štefan Svetko.
Obchádzka cez parkovisko
Niekoľkometrový mostík vedie ponad biokoridor, ktorý je súčasťou Vodného diela Žilina. „Lávka cez biokoridor bola osadená, keď sa robila priehrada VD Žilina, teda pred 25 rokmi. Nebola nová, použila sa konštrukcia zo starého mosta cez Váh. Bola nanovo vypieskovaná, namaľovaná ako aj ostatné časti ponad vodné dielo,“ približuje starosta.
Lávku do Mojša vo veľkej miere využívajú nielen domáci, ale aj návštevníci Vodného diela Žilina. Obchádzka vedie cez parkovisko, ktoré sa nachádza na konci obce smerom do Žiliny.
„Občanov sme v predstihu upozornili, že lávka bude určitý čas uzavretá a majú použiť obchádzku. Priložili sme aj mapku. Našťastie obchádzka nie je taká veľká ako v Strečne, je to niekoľko sto metrov. Uzavretá by mala byť približne mesiac, čo je tiež oveľa menej ako v Strečne,“ poznamenal Štefan Svetko.
Plátajú aj most cez Váh
Most v Strečne je v oprave od marca, pričom rekonštrukcia by sa mala natiahnuť až na deväť mesiacov. Podobná lávka prepája aj Mojš s Mojšovou Lúčkou a tiež má mnohé nedostatky. Starosta Mojša však nateraz nepredpokladá rozsiahlejšiu rekonštrukciu.
„Vieme, že v budúcnosti budeme musieť opraviť i ďalšie časti mosta cez VD. Zatiaľ postupujeme podobne – snažíme sa plátať diery. Náklady na celý most by boli pre našu obec obrovské, veď rozpočet na tento malý úsek, ktorý teraz robíme na lávke cez biokoridor, sú 50-tisíc eur. V Strečne sú náklady približne pol milióna eur. Pôvodný most bol postavený v roku 1959, pred 25 rokmi pri stavbe VD bol rekonštruovaný, preto je v lepšom stave ako ten v Strečne,“ dodal starosta.
Najdlhší
Biokoridor - umelý tok bol vybudovaný po pravej strane Váhu počas výstavby Vodného diela Žilina a slúži na migráciu vodných živočíchov. Je dlhý 9 kilometrov, čím sa zaraďuje medzi najdlhšie rybovody na Slovensku.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť