Sobota 23. 11. 2024 10:33:31 | Meniny má Klement

Nízky železničný most v Dolnom Kubíne komplikuje život nielen obyvateľom. Samospráva začala konať

Obyvatelia Dolného Kubína už desaťročia bojujú so zaseknutými kamiónmi pod miestnym železničným mostom. Dopravné značenie na moste pritom upozorňuje, že vozidlo, ktoré je vyššie ako 3,9 metra, ním neprejde. Vodiči kamiónov, aj napriek upozorneniam, skúšajú šťastenu a v tých lepších prípadoch, prejdú popod most len o milimetre. RTVS vo svojej reportáži upozornila na fakt, že železnice na jeho opravu nemajú peniaze, a aby sa kamióny dostali do priemyselnej zóny, využívajú úzke ulice okolo obchodných centier, čo sa nepáči mestu. Samospráva preto začala konať po vlastnej osi. Foto: WWW railpage.net

Juliana Krčulová|8. apríl 2023|10:10:02

Verejnoprávna televízia RTVS upozornila svojou reportážou na každodenný problém obyvateľov Dolného Kubína, ktorí už desaťročia bojujú so zaseknutými kamiónmi pod miestnym železničným mostom. Dopravné značenie na moste pritom upozorňuje, že vozidlo, ktoré je vyššie ako 3,9 metra, ním neprejde. Vodiči kamiónov aj napriek upozorneniam skúšajú šťastenu a v tých lepších prípadoch, prejdú popod most len o milimetre. V tých horších, zostanú zaseknutí pod mostom, čo radikálne skomplikuje dopravu.

RTVS vo svojej reportáži taktiež podotkla, že jeden z kamiónov sa ešte minulý rok pod železničným mostom zasekol a poškodil ho. Primátor mesta Dolný Kubín, Ján Prílepok, pre RTVS uviedol, že železničný most ponad cestu je vážnym problémom pre ich mesto, ale aj tranzitujúcu dopravu, pretože práve po tejto miestnej komunikácii by mali prechádzať kamióny smerujúce do priemyselnej zóny a vychádzajúce z nej.

14-1.jpg

Hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky, Ria Feik Achbergerová, pre RTVS uviedla, že ide o mostné provizórium, ktoré je len núdzovým riešením. Stojí tam však už viac ako päťdesiat rokov a železnice ho chcú kompletne prestavať.

„ŽSR zaradili predmetný most do zoznamu investičných činností už v roku 2020. Následne vyhotovili projektovú dokumentáciu, ktorú momentálne spracovávajú,“ uviedla Ria Feik Achbergerová, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky, pre RTVS.

Verejnoprávna televízia vo svojej reportáži ďalej upozornila na fakt, že železnice na opravu nemajú peniaze, a aby sa kamióny dostali do priemyselnej zóny, využívajú úzke ulice okolo obchodných centier. To sa zas nepáči mestu, čo vo svojom vyjadrení pre RTVS zdôraznil aj primátor mesta:

15-1.jpg

„Veľmi to zahlcuje samotný kruhový objazd, ktorý je potrebné prejsť, zároveň to komplikuje dopravu všetkým motoristom, ktorí prechádzajú po tejto komunikácii k nemocnici alebo do obchodnej zóny. Túto komunikáciu prechádzanie kamiónov veľmi zaťažuje a poškodzuje,“ uviedol primátor mesta Dolný Kubín, Ján Prílepok, pre RTVS.

Samospráva preto začala konať po vlastnej osi. V uplynulých dňoch začali v Dolnom Kubíne s rekonštrukciou železničného priecestia a problematickej križovatky pri obchodnom dome Tesco. Podľa slov zástupcov mesta ide o jednu z najväčších investičných akcií na tento rok, pričom predpokladaná hodnota zákazky predstavuje približne 725-tisíc eur. Križovatka by mala byť hotová koncom októbra tohto roka.


Súvisiaci článok
V Dolnom Kubíne začali s rekonštrukciou železničného priecestia a križovatky pri obchodnom dome
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť