Vo včerajšom spravodajstve sa téme venovala TV Markíza.
TV Markíza hlási, že zatiaľ, čo Železničná spoločnosť Slovensko 65 miliónov eur na opravu a modernizáciu vlakových súprav dostala, Železniciam Slovneskej republiky, ktoré sa starajú o koľajnice, potrebných 90 miliónov eur doteraz neprišlo. Hoci ich schválil parlament.
Ak by vraj ŽSSK peniaze na vagóny nedostali, od marca by prestalo jazdiť až 70% vlakov. Čo však spôsobí fakt, že na trati máme viac ako 30-ročné výhybky, ako je tá v Žiline, nie je jasné. Ale nič dobré to neveští.
Peniaze na modernizáciu tratí už poslanci schválili. Ministerstvo financií ich však na účet ŽSR doteraz neposlalo. Riaditeľ inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej nerozumie, prečo sa majú železnice znova doprosovať o peniaze, ktoré už im raz zákonodarcovia schválili.
Je to, podľa neho, neakceptovateľné, keďže peniaze mali mať na účtoch obe spoločnosti už 1. januára.
Nehovoriac o tom, že ŽSR chýba takmer 500 miliónov eur na odstránenie investičného dlhu.
Redaktor TV Markíza v reportáži tvrdí, že tento problém železnice odkladajú už 30 rokov, a ak sa ním nezačnú okamžite zaoberať, vykoľajenia vlakov budú čoraz častejšie.
Takže nehoda vlaku, ktorá sa stala tento týždeň v Žiline, a ktorú spôsobila viac ako 30-ročná výhybka, nemusí byť ojedinelá.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť