Žilinský mestský poslanec za volebný obvod číslo 1 Hliny I až IV a Staré Mesto, Karol Čepec, na sociálnej sieti ďalej uviedol, že výber z parkovného už bude výhradne príjmom iba mesta Žilina.
„V júni by malo aj naše mesto začať uplatňovať podobnú filozofiu, aká je bežná v mnohých samosprávach po Slovensku – uprednostnenie prvého vozidla rezidenta, čiže občana mesta. Regulácia v parkovaní by sa v priebehu najbližších dvoch rokov mala uplatniť na celom území mesta. Prvým bude centrum a širšie centrum, kde je regulácia parkovania upravená už aj v súčasnosti. Nasledovať by malo, predbežne na jeseň, prvé sídlisko – Hájik, kde je situácia s parkovaním najviac kritická. V budúcom roku prídu na rad zvyšné sídliská, aj mestské časti. Predbežný harmonogram bude zrejmý už čoskoro,“ uviedol vo svojom príspevku na sociálnej sieti Facebook a zároveň doplnil, že pri parkovaní by mali byť uprednostnení občania mesta – rezidenti:
„Sadzba za prvé vozidlo by mala zostať zrejme nezmenená v porovnaní so súčasnou, ale rozhodne sa počas najbližšieho zasadnutia mestského zastupiteľstva. Za každé ďalšie vozidlo bude poplatok vyšší. Ten bude platiť, už aj pre prvé vozidlo, abonenta – nerezidenta. Sadzby parkovaného, vrátane návštev, by mali byť predmetom schvaľovania počas aprílového zasadnutia mestského zastupiteľstva.“
Mestské zastupiteľstvo bude v apríli rozhodovať o Všeobecnom záväznom nariadení, ktoré určí všetky rozhodujúce kontúry parkovacieho systému, od sadzieb, zón, kategórií držiteľov a tak ďalej. K zásadnej zmene by podľa poslanca malo dôjsť aj pri realizácii platieb pri zakúpení parkovacieho lístka, ktorý už podľa jeho slov nebude mať papierovú podobu a parkovací automat nebude jedinou možnosťou jeho úhrady, ale až treťou v poradí.
Foto: Facebook / Parkovacia politika v Žiline
„K dispozícii by mala byť nielen parkovacia aplikácia pre pohodlné platenie cez platobné systémy, ale aj forma prostredníctvom SMS správ. Tak ako je dnes bežné kdekoľvek, okrem Žiliny. Kým sa tak stane, prebehnú najskôr verejné obchodné súťaže, či už na softvérové alebo technické vybavenie novej parkovacej politiky,“ priblížil Čepec a na záver dodal:
„Vo výsledku by sa mala citeľne zlepšiť situácia s parkovaním, obzvlášť na sídliskách a výber z parkovaného poputuje do mestského „fondu mobility“, z ktorého budú financované dopravné projekty.“
Obyvatelia Žiliny na poslancov príspevok reagovali pohotovými otázkami, ako napríklad – „Čo bude s parkovacími kartami, čo predala Žilinská parkovacia spoločnosť do novembra 2023, aj keď má zmluvu len do júna 2023?“ – alebo – „Čo ak je v rodine viac ako jedno auto? Počíta sa s každým ako občanom? Alebo to bude na byt?“ – alebo – „Keď mám auto, ktoré ma české ŠPZ, ale trvalé bydlisko mám v Žiline, bude tak isto pre mňa cena 50, alebo ako teraz, kedy je to mnohonásobne viac?“.
Poslanec Karol Čepec na otázky obyvateľov odpovedal, že všetky takéto náležitosti budú zrejmé v apríli: „Návrh sadzieb bude zverejnený najneskôr do 10. apríla, 25. apríla o nich budú rozhodovať poslanci,“ dodal.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť