Podľa KPÚ nebol nedostatok miesta v klenbovom poli príčinou, že králi sú len dvaja. Neznámy umelec zobrazil len dvoch kráľov, ktorí prinášajú dary – zlato, kadidlo a myrhu.
„O ich počte Biblia nič nehovorí, spomína len mudrcov z východu, ktorí sa prišli pokloniť a odovzdať dary novonarodenému židovskému kráľovi. Autor ochtinskej fresky tak čo do počtu postáv nič neporušil a rešpektoval znenie Matúšovho evanjelia,“ myslia si pamiatkari.
A pridávajú aj citát evanjelia: „Keď sa Ježíš narodil v judskom Betleheme za časov kráľa Herodesa, ajhľa, mudrci od východu prišli do Jeruzalema... I vošli do domu, uvideli dieťatko s matkou Máriou, padli na tvár a klaňali sa mu. Potom otvorili svoje klenotnice a obetovali mu dary: zlato, kadidlo a myrhu.“ Mt 2, 1 a 11.“
V komentári pod príspevkom zareagoval Peter Kostka, ktorý to však vysvetľuje takto: „Je pravda, že biblia ich počet neuvádza, no v Ochtinej je zobrazený aj tretí "kráľ" vo vedľajšom poli klenby. Podobne do dvoch polí je motív rozdelený aj v Koceľovciach.“
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť