Internetový spravodajský portál mojeKysuce priniesol pred Vianocami informáciu o meškaní diaľnice D3. Ľubomír Jánoška z iniciatívy D3 pre Európu sa dokonca obáva, že sa hrozivým komunikačným tichom zo strany ministerstva je možné fiasko s prepadnutím eurofondov a nedostavaním medzinárodného koridoru TEN-T, k čomu sa Slovensko zaviazalo do roku 2030.
Tento koridor prepája severské krajiny s krajinami južnej Európy. Slovensko na jeho výstavbu vyčlenilo všetky peniaze z plánu obnovy určené pre kapitolu doprava. Zdá sa však, že termín 2029 je ohrozený, čo by znamenalo, že peniaze budeme musieť vrátiť. A D3 na Kysuciach? Možno nikdy nebude.
„Za posledné dva roky sa s výstavbou D3 nič poriadne neudialo. A ani sa nič neudeje. V tomto volebnom období sa s výstavbou určite nezačne,“ cituje portál mojeKysuce primátora Krásna nad Kysucou Jozefa Grapu, ktorý sa už 25 rokov zasadzuje za jej výstavbu.
Jánoška hovorí, že na konci tohto roka mali byť aktualizované základné dokumenty – štúdia realizovateľnosti a EIA. „Zistenie, že projekty nie sú hotové je hrozné. Je to posun ďalší rok? Asi áno, preto to zlovestné ticho,“ povedal pre mojeKysuce.
Podľa neho sa črtá fiasko s prepadnutím eurofondov a nedostavaním siete TEN-T.
D3 na Kyusciach. V plnom prúde je akurát výstavba privádzača K. N. Mesto.
Technológie v tuneli Višňové
Termín na predkladanie ponúk na dodávku technológií pre tunel Višňové znova preložili, už po piatykrát. Tentoraz do 31. januára 2023. Pôvodne mali byť ponuky podané do konca októbra. Informáciu priniesol denník N.
Montáž technológií sa odhaduje na dva roky. Bez ich namontovania nebude možné tunel používať, hoci by bol po stavebnej stránke dokončený. Práce na ňom realizuje Skanska.
Predpokladaná hodnota zákazky na dodanie technológií je odhadovaná na 71,5 milióna eur bez DPH.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť