Podchod popod železničnú trať má byť bezpečným miestom, aby sa človek dostal z jednej strany na druhú. Ten v martinských Košútoch je ale skôr odstrašujúci a dokonca ľudia radšej prejdú cez trať, ako ním.
„Je to hanba,“ hovorí mamička s detským kočiarom a pokračuje: „ale nemám inú možnosť, keď mám kočík, inak by som išla radšej cez koľajnice a hlavne večer, to sa človek bojí vojsť dnu.“
Dôchodca sa pripája: „No, strašné niečo, toto tak vyzerá odkedy to tu postavili. Opravia to a za pár dní je to zasa v hroznom stave, a tak stále dookola.“
Dlhodobú kritiku a strašný stav podchodu vnímajú aj mestskí poslanci. Hovoria, že už samotný projekt bol nepodarok. „Osobne ako občan podchod využívam takmer každý deň, a nie je mi ľahostajné v akom stave je. Podchod nie je vyhovujúci ani po bezpečnostnej stránke. Ľudia radšej riskujú prechod cez koľajnice, pretože sa cez podchod hlavne po zotmení boja prechádzať. Samostatnou kapitolou sú cyklisti, ktorí častokrát nerešpektujú chodcov a v lomenej časti podchodu ohrozujú hlavne najmenších. Aj tento podchod je bohužiaľ jedno z mnohých dedičstiev predchádzajúcich vedení, ktoré neriešilo problém koncepčne ale ad hoc,“ uvádza Dalibor Steindl, poslanec za mestskú časť Košúty.
Podľa neho je potrebné prebudovať celé napojenie mestskej časti Košúty so Záturčím a to už aj s prihliadnutím na vyrastajúci športový park a obchodné centrum.
Mestská časť Košúty, dostatok zdrojov na údržbu a prevádzkovanie podchodu nemá, navyše riešiť jeho technický stav ani nespadá do jej kompetencií. Okná sú vybité, a keď prší, je v ňom mokro. Na pomerne strmom podloží sa potom v čase mrazov šmýka.
Zasklené už boli niekoľkokrát. Vždy to však malo po pár dňoch rovnaký scenár. „Jednoznačne som za vytvorenie novej štúdie prepojenia mestských častí Sever, Košúty a Záturčie,“ dodáva Steindl.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť