S informáciou prišli tento týždeň aktuality.sk.
O predĺženie termínu o rok požiadala ministerstvo dopravy projekčná spoločnosť Amberg. V liste adresovanom ministerstvu, uvádza aj dôvody. Majú nimi byť najmä opakované verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa a opravy po predchádzajúcom zhotoviteľovi.
Skanska avizovala, že po diagnostike totiž objavili po predchádzajúcom zhotoviteľovi rozsiahle chyby, o ktorých nevedela pri preberaní staveniska, teda v čase, kedy garantovala termín dostavby tunela na jeseň 2024.
„Skanska stavbu zdedila po predchádzajúcom zhotoviteľovi Salini Impregilo – Dúha. Ten zanechal obe tunelové rúry po celej dĺžke vyložené iba prvou vrstvou betónu. Tunely sa však zabezpečujú dvoma vrstvami a keďže stavba chátrala dva roky, prvá vrstva betónu nevydržala tlak horniny,“ napísali aktuality.sk. Pôvodný termín si trúfa dodržať aj teraz. Avšak len v prípade, že nutné opravy nebudú rozsiahle.
„Harmonogram výstavby, ktorý je momentálne na schvaľovaní u investora, stále ráta s termínom september 2024. Môže ho však ovplyvniť rozsah opráv tunelovej drenáže. Na potvrdenie rozsahu opráv drenáže čakáme od investora,“ citujú aktuality Beátu Voskárovú z komunikačného oddelenia Skansky.
Ako je zrejme, NDS, ako investor, v súčasnosti posudzuje a vyhodnocuje finálny harmonogram dostavby Tunela, ako jej ho predložila Skanska.
Zároveň je už jasné, že sa cena navýšila z 254 miliónov eur na 261 miliónov eur.
Aktuality.sk píšu, že okrem výstavby treba dokončiť aj technológiu tunela, stredisko údržby a odpočívadlo Turie. Obstarávanie na technológiu už bolo spustené. Na stredisko údržby a odpočívadlo ho však stále nespustili. Diaľničiari sa pre aktuality.sk ani nevyjadrili, kedy ho spustia.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť