Streda 18. 09. 2024 22:00:08 | Meniny má Eugénia

Most vo vraní zrekonštruovali o týždeň skôr. Bude trvalý

Rekonštrukčné práce na dočasnom premostení v žilinskej mestskej časti Vranie ukončili s týždňovým predstihom. Od stredy, 24. novembra môžu motoristi naplno využívať zrekonštruovaný most, ktorý premosťuje rieku Kysuca. Podľa pôvodného plánu mali práce ukončiť 30. novembra.

Michal Filek|24. november 2021|14:10:47

Rekonštrukčné práce na dočasnom premostení v žilinskej mestskej časti Vranie ukončili s týždňovým predstihom. Od stredy, 24. novembra môžu motoristi naplno využívať zrekonštruovaný most, ktorý premosťuje rieku Kysuca. Podľa pôvodného plánu mali práce ukončiť 30. novembra.

„V piatok sme vykonali zaťažovaciu skúšku. Podľa výsledkov meraní sme mohli skonštatovať, že výsledok zodpovedá kritériám predpísaných technickým noriem. Následne sme začali s osadzovaním obrubníkov a zvodidiel. Obnova mostu spočívala v demontáži mostného poľa, následne začala montáž na mieste odstránenej mostnej konštrukcie. Pred uvedením do prevádzky sme vykonali celkovú úpravu ostatných mostných polí,“ uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

Rekonštrukčné práce si vyžiadali úplnú uzáveru mostov a cesty III/2095. Oba jazdné smery na premostení ako aj cesta III/2095 medzi obcami Vranie a Rudinka boli z dôvodu veľkoplošnej opravy od 13.10.2021 úplne neprejazdné, pričom doprava bola presmerovaná na okolité komunikácie.

Po terajšej rekonštrukcii bude možné využívať pôvodne dočasný most aj naďalej. Rieku Kysuca premostili ešte v októbri 2015, počas výstavby diaľničného úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno. Pomohol modernizovaný železničný most ŽM 16.

20211115_120745.jpg

Dočasné premostenie ponechávajú

Premostenie výrazne pomôže k ekologickej ochrane územia, čo sa prejaví znížením exhalátov, hlučnosti a v neposlednom rade aj nižšou nehodovosťou. Jeho vybudovanie zlepšilo nielen bezpečnosť a plynulosť premávky, ale výrazne sa podpísalo aj pod zníženie tranzitnej dopravy po miestnych komunikáciách, ktoré neboli dimenzované na takúto dopravnú záťaž. Prispieva k celkovému skvalitneniu života a sociálnemu komfortu ľudí žijúcich v tejto mestskej časti.

"V dnešných ťažkých časoch je to výborná správa pre všetkých vodičov cestujúcich cez Kysuce. Opätovne sa podarilo v predstihu otvoriť pontónový most vo Vraní, ktorého zavretie počas rekonštrukcie spôsobilo dopravné problémy. Ďakujem všetkým, ktorí akokoľvek prispeli k urýchleniu celého konania. Predovšetkým Stavebnému úradu Žilina, Dopravnému inšpektorátu Krajského aj Okresného riaditeľstva Policajného zboru SR, Slovenskému vodohospodárskemu podniku a v neposlednom rade zhotoviteľovi. Je to príklad vzájomnej spolupráce s výborným výsledkom. Verím, že motoristi túto novinku pozitívne privítajú," povedal Peter Fiabáne, primátor Žiliny.

Na premostenie využívajú typizovaný súpravový most ŽM 16 M, pôvodne navrhnutý a určený pre železničnú prevádzku. „Uvedená mostná konštrukcia je upravená na používanie pre cestnú prevádzku. Dočasný mostný objekt je navrhnutý ako dvojpoľový most o rozpätí 48 a 24 metrov. Pozostáva zo štyroch mostných polí, aby mostný objekt mal samostatný jazdný pruh pre každý dopravný smer. Voľná šírka mostnej konštrukcie medzi zvodidlami je 3 700 mm. Most je bez lávky pre peších,“ dodala Žgravčáková.

O údržbu sa postará žilinská župa

Údržbu mostu bude vykonávať na základe zmluvy Správa ciest Žilinského samosprávneho kraja. Údržbou sa rozumie bežná údržba a zimná údržba vrátane všetkých riadiacich výkonových činností, ktorou bude zabezpečená zjazdnosť a prevádzkyschopnosť mostného objektu. Kontrolu a údržbu mostných konštrukcií bude naďalej vykonávať NDS.


Súvisiaci článok
Univerzity a Národná diaľničná spoločnosť podpísali memorandum
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

lock icon

Diskusia bola dočasne zablokovaná.