Informovali sme vás, že mesto Martin spustilo od prvého januára 2022 novú mestskú hromadnú dopravu. Pre svojich obyvateľov ju zabezpečuje Dopravný podnik mesta Martin v mestách Martin, Vrútky a v obciach Bystrička, Lipovec a Turčianske Kľačany.
Od oficiálneho spustenia novej hromadnej dopravy však na sociálnej sieti Facebook od obyvateľov Martina pribúdajú len negatívne skúsenosti. „Neviem, či sa nedali spraviť väčšie písmenká na cestovných poriadkoch na zastávkach. Starší ľudia aby nosili lupu, lebo s horším zrakom to asi neprečítajú,“ napísal cestujúci Jan.
„Autobusy pekne nové, ale hlučné a strecha aj dvere škripocú neskutočne, nefungovalo wifi a info na obrazovke sa nezhodovalo s hlasovým znamením, zastávka vo Vrútkach malá, vôkol nej samá jama blato. Ľudia zmätkovali, nevedeli kde cez čo ide spoj. Nedoriešené,“ opísal svoju skúsenosť Ľuboš v príspevku na sociálnej sieti.
Dopraný podnik mesta Martin informoval cestujúcich ešte vo štvrtok 30. decembra 2021 o aktualizácii cestovných poriadkov, ktoré boli zverejnené koncom novembra. „Snažili sme sa zapracovať všetky relevantné požiadavky, ktoré boli v rámci súčasných možností realizovateľné. Na našej webovej stránke v sekcii „cestovný poriadok podľa zastávok“ si cestujúci môžu pozrieť finálnu verziu cestovných poriadkov zahrňujúcu všetky dodatočné úpravy,“ informoval dopravca na svojej stránke na sociálnej sieti.
Ani po avizovaných úpravách sa obyvateľom necestuje ľahšie. „Dnes určite stovky ľudí nastúpili na zlý autobus, prišli neskoro do práce alebo zistili, že musia neočakávane vystúpiť, lebo trasa linky sa zmenila,“ začala svoj odkaz Monika Karolčíková na sociálnej sieti Facebook.
„Prosím kompetentných, aby vyvesili na každú zástavku prehľad zastávok v rámci jednotlivých liniek a zároveň s poznámkou číslo pôvodnej linky. Zároveň by mohla byť spustená aspoň jedna aplikácia - vyhľadávač, ktorá zlúči všetky autobusy v rámci zadaného smeru a ukáže možnosť prestupov. Bolo by dobré, keby nový podnik bral ohľad aj na ľudí, ktorí nemajú doma internet, alebo nemajú internet v telefóne. Bolo by dobré, keby niekto bral ohľad aj na starších ľudí, ktorí sú teraz stratení v tých zmenách,“ doplnila obyvateľka mesta Martin.
Doposiaľ sa dopravca ku evidovaným sťažnostiam na sociálnej sieti nevyjadril. Oslovili sme ho preto s otázkou, či plánuje nápady a postrehy od občanov v dohľadnej dobe zrealizovať.
Správu budeme aktualizovať.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť