Nedeľa 24. 11. 2024 08:06:20 | Meniny má Emília

Odstránenie 500 bilbordov bude stáť Žilinu trištvrte milióna eur. Fiabáne: „Bilbordy a megabordy nie, citylighty a smerové tabuľky áno“

Šéfka poslaneckého klubu za ZA Miriam Šuteková v tlačovej správe obvinila primátora Žiliny Petra Fiabáne, že on a niektorí poslanci, roky tolerujú nezákonnosť a nesúlad umiestnených reklám s územným plánom mesta. Ostro sa proti tomu postavili už aj Branislav Delinčák a Jozef Juriš. Primátor tvrdí, že mesto rozhodne nie je nečinné. Okrem iného pripravuje dokument regulujúci reklamu, ktorý bude mať hlavu, aj pätu. FOTO: Facebook Peter Fiabáne - váš primátor

Michal Filek|26. september 2022|12:00:03


Súvisiaci článok
Šuteková opäť útočí! Poslanci a primátor vraj konzervujú nelegálny stav v Žiline!
Čítajte viac >

„Peter Fiabáne, ktorý má kompetencie nariadiť odstránenie nezákonného stavu ako aj vypovedanie nájomných zmlúv, keďže sa jedná o mestské organizácie, žiaľ do dnešného dňa neurobil žiadne kroky k náprave,“ napísala Šuteková.

Primátor sa voči tvrdeniam Šutekovej vyhranil. Pretože, podľa neho, nie je pravda, že mesto je v otázke odstraňovania outdoorovej reklamy nečinné.

„Niekto možno nemusí byť stotožnený s časom, ktorý komplexné riešenie tejto otázky vyžaduje, ale nečinní rozhodne nie sme. Okrem passportizácie reklamy je aktuálne v procese odstraňovania 101 reklamných stavieb na území mesta Žilina. UHA je zároveň v procese prípravy dokumentu, ktorý bude regulovať reklamu v meste Žilina spôsobom, ktorý bude mať hlavu a pätu a nebude arbitrárny. Reklamu je možné regulovať len územným plánom, a v tomto ohľade je Žilina už dnes určite jedným z lídrov na Slovensku. Ak sa ma niekto opýta, aký princíp chcem ako primátor v otázke outdoorovej reklamy uplatniť, odporúčam pozrieť si príklad Bratislavy. V skratke - billboardy a megaboardy nie, citlivo umiestnené a regulované citylighty a smerové tabuľky áno,“ napísal pre SP 21 Peter Fiabáne.

Primátor pre náš portál zároveň vyslovil určité výhrady voči poslaneckým návrhom v tejto oblasti.

„Spočívajú v tom, že ide o návrhy v duchu: Odstrániť čo najviac reklamných stavieb a čo najrýchlejšie, ale bez koncepčného prístupu a bez ohľadu na možnosti rozpočtu,“ hovorí.

Dôležitým faktorom na ktorý sa často zabúda, sú totiž, podľa Fiabáne, ekonomické náklady spojené s odstraňovaním reklamných stavieb. „Odstránenie jedného billboardu, vrátane uskladnenia a spracovania odpadu nás dnes stojí okolo 1500 EUR. Preto akékoľvek opatrenie v tomto smere musí byť zakotvené v rozpočte. Pri 500 plochách je to napríklad suma 750 000 eur, čo nie je pre mestský rozpočet vôbec málo, ide o extrémne vysoký výdavok,“ podotkol primátor.

A ako na záver dodal: „Svoj osobný postoj k tejto téme som vyjadril aj nevyužitím outdoorovej reklamy v tejto predvolebnej kampani, čím som dobrovoľne a vedome podstúpil znevýhodnenie oproti iným kandidátom“.


Súvisiaci článok
VIDEO Duel SP 21 Streďanská vs. Delinčák: O vizuálnom smogu v Žiline
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť