Obnovené majú byť všetky trolejbusové trate v meste a mestských častiach, trakčné meniarne a napájacie vedenie.
„Taktiež dobudujeme a rozšírime trolejbusové obratiská, dôjde k prestavbe vybraných križovatiek za účelom zlepšenia ich prejazdnosti a zvýšenia cestovnej rýchlosti, dobudujeme tri nové prepojovacie úseky, zriadime novú telekomunikačnú techniku a trolejové križovatky vybavíme automatickým stavaním jazdnej cesty (výhybiek),“ informuje mesto na svojom webe.
Modernizácia sa bude týkať úsekov trolejbusových tratí v celkovej dĺžke 58,9 km. V rámci pripraveného projektu sa plánujú dobudovať úseky tratí z ulice Pod Hájom na Centrálnu ulicu, prepojenie Kvačalovej ulice (z depa) na sídlisko Hájik a taktiež vznikne prepojenie trakčného vedenia z križovatky ulíc Komenského – Veľká okružná po križovatku ulíc Romualda Zaymusa – Halková. Pribudne tak 5,6 km nových prepojovacích úsekov. Výsledkom modernizácie trolejbusových tratí bude zníženie ekologického a environmentálneho zaťaženia dopravy v meste z pohľadu emisií a znečisťovania životného prostredia.
Výstavba sa nezaobíde bez dopravných obmedzení, preto sa stavba bude realizovať po častiach tak, aby vznikali obmedzenia len na určitom mieste. Verejnosť bude o všetkých obmedzeniach v doprave aj MHD včas informovaná prostredníctvom všetkých dostupných komunikačných prostriedkov dopravného podniku a mesta Žilina.
Dopravný podnik mesta Žiliny v spolupráci s mestom pripravuje taktiež projekt dobudovania a modernizácie depa. Jeho cieľom je zefektívniť, urýchliť a skvalitniť servis vozidiel MHD a v neposlednom rade zlúčiť údržbovú základňu z ulíc Košická a Kvačalova do jedného priestoru.
Súčasný areál dopravného podniku má viac ako 25 rokov a aktuálne už nevyhovuje potrebám údržby nových vozidiel. Po dobudovaní depa v areáli DPMŽ vznikne dôležitý priestor pre údržbu, opravu a parkovanie vozidiel. Odhadovaná realizácia výstavby a modernizácie depa je v rokoch 2023 – 2025. Aktuálne je príprava projektovej dokumentácie pre tento projekt vo fáze, kedy môže mesto Žilina a DPMŽ požiadať o vydanie stavebného povolenia.
Projekt na vypracovanie projektovej dokumentácie za približne 750-tisíc eur je z 95 % hradený z Európskych fondov. Modernizácia a rekonštrukcia depa Kvačalova je ocenená na takmer 40 miliónov eur. Financovanie projektu je plánované prostredníctvom eurofondov. Cieľom projektu je zvýšiť kvalitu a komfort cestovania.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť