Doplnil, že k zrušeniu čakania na prípoje museli pristúpiť z dôvodu nedostatku voľných koľají, respektíve nástupíšť, na ktorých by sa bezpečný prestup cestujúcich mohol uskutočniť. "Čakacie časy a prestupy cestujúcich sa v ostrej vlakovej prevádzke zabezpečujú len s veľkou ťažkosťou, pretože priepustnosť stanice a rekonštrukcia jednotlivých nástupíšť sa deje postupne, v rámci jednotlivých etáp prác," vysvetlil hovorca ZSSK.
"Zároveň upozorňujeme cestujúcich, aby počítali aj s prípadnými zmenami pri organizovaní dopravy a taktiež s väčšou časovou rezervou pri vyhľadávaní vlakových spojení do uzla, z uzla alebo pri využití prestupu v uzle Žilina," dodal Kováč.
Cestujúcich podľa neho informujú o prácach aj prostredníctvom staničného rozhlasu a vývesiek na stanici. "Každý deň však prináša nové obmedzenia. V praxi je pre našich zamestnancov a zamestnancov manažéra infraštruktúry – Železníc SR veľmi náročné a komplikované zabezpečiť, aby vždy všetko išlo podľa plánovaných výlukových opatrení. Naši zamestnanci robia všetko pre to, aby sa v rámci možností postarali o čo najbezproblémovejší chod dopravy," podotkol hovorca ZSSK.
"Cestujúcim podávame informácie formou upozornenia aj cez náš web pri vyhľadávaní a kúpe cestovných dokladov na konkrétne vlakové spoje, prechádzajúce cez stanicu Žilina. Veríme, že aj to prispeje k uľahčeniu cestovania cez žilinský uzol. Predpokladáme, že súčasný stav bude platiť až do ukončenia prác v stanici Žilina, ktoré sú predbežne naplánované do roku 2025," uzavrel Kováč.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť