Podpredseda župy Igor Janckulík kritizoval Slovenskú správu ciest za prístup k rekonštrukcii mosta.
Opravy a rekonštrukcie mostov sú dlhodobou prioritou SSC, tvrdí Guzi. Stav mostov sa zhoršuje, pretože štát desaťročia investoval minimum peňazí do ich opravy a údržby. SSC v rámci dostupných zdrojov prioritne pripravuje rekonštrukcie kritických mostov.
„Pokiaľ ide o most v Kysuckom Lieskovci, po odstránení vozovky a odkopaní prechodovej oblasti mostu boli zistené rozdiely skutočnosti voči predpokladu projektovej dokumentácie. Preto je potrebné pristúpiť k zmene riešenia prechodovej oblasti. Autorský dozor navrhol zmenu voči projektovej dokumentácii detailu ukončenia spriahajúcej dosky za oporami a detailu riešenia prechodovej oblasti,“ uviedol Guzi pre SP 21.
Na základe zmeneného riešenia prechodovej oblasti mostu zhotoviteľ podá návrh na Zmenu s cenovým dopadom.
„Zhotoviteľ stavby sa meniť nebude. Navýšenie ceny bude známe po odsúhlasení navrhnutých zmien stavebných riešení. SSC sa snaží so zhotoviteľom dohodnúť, aby zmeny nemali vplyv na harmonogram prác a termín ukončenia stavby.“
Dlhodobý nedostatok finančných prostriedkov na stavebnú údržbu mostov, pokiaľ sú vo vyhovujúcom stave spôsobil, že za posledných desať rokov sa stav mostov v nevyhovujúcom stave na cestách I. triedy strojnásobil. SSC na zvrátenie kritického stavu potrebuje ročne približne 30 miliónov eur určených výhradne na rekonštrukcie a opravy mostov a to počas nasledujúcich desiatich rokov. Zároveň sa musia navýšiť peniaze na bežnú údržbu.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť