Informovala hovorkyňa Liptovského Mikuláša Romana Nemcová.
„Viac ako 70 percent Liptovskomikulášanov vlani uhradilo miestne dane a poplatky elektronicky. Ide o najpohodlnejšiu a najrýchlejšiu možnosť, ďalšou je platba prostredníctvom kiosku alebo priamo v pokladni. Upozorňujem však, aby si obyvatelia so sebou zobrali na úrad aj rozhodnutie, ktoré chcú zaplatiť,“ uviedla vedúca oddelenia miestnych daní a poplatkov Eva Hudecová.
Výruby doručujú zamestnanci mesta do vlastných rúk. Obyvateľom, ktorí bývajú mimo mesta, pošlú rozhodnutia poštou, fyzické a právnické osoby s aktívnou schránkou na doručovanie ich dostanú elektronicky.
Každé rozhodnutie obsahuje QR kód, vďaka ktorému obyvatelia platbu rýchlo vykonajú online, ale využijú ho aj pri kiosku. Zariadenie pribudlo na mestskom úrade v minulom roku a má predchádzať tvoreniu dlhých radov pri pokladni. Akceptuje však len platbu kartou.
„Obyvatelia z neho nemusia mať strach, jeho používanie je veľmi jednoduché a intuitívne. Navyše, v období od 22. apríla do konca mája im s jeho používaním pomôžu vyškolení zamestnanci. Platba cez kiosk je rýchlejšia, preto veríme, že dlhé rady pred pokladňou budú minulosťou,“ doplnila Hudecová.
V apríli dostanú Liptovskomikulášania rozhodnutia o výrube miestnych daní - daň z nehnuteľnosti, daň za psa a poplatku za komunálny odpad. Niektoré je potrebné uhradiť jednou splátkou do konca mája, ak sú v rozhodnutí určené dve splátky, prvá sa platí do konca mája a druhú je potrebné uhradiť do konca septembra.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť