Pacienti za minulý rok z fakultných a univerzitných nemocníc najlepšie hodnotia Národný ústav detských chorôb (NÚDCH) v Bratislave. Naopak, najhoršie sa umiestnila Fakultná nemocnica Nitra. Zo všeobecných nemocníc má najlepšie hodnotenie bratislavská Nemocnica Bory, najhoršie má Všeobecná nemocnica s poliklinikou Veľký Krtíš. Vyplýva to z rebríčka hodnotenia súkromnej poisťovne Dôvera, ktorý zverejnila na štvrtkovej tlačovej konferencii.
Spomedzi špecializovaných zdravotníckych zariadení sa najvyššie umiestnilo Kardiocentrum Nitra. Najhoršie hodnotenie mali psychiatrické nemocnice. V rámci ostatných zdravotníckych zariadení pacienti najlepšie ohodnotili Gynekologicko-pôrodnícku nemocnicu (GPN) Sanatórium Koch v Bratislave, najhoršie Rehabilitačnú nemocnicu Agel v Hlohovci.
Celková priemerná známka hodnotenia bola 1,43, čo predstavuje najvyššiu priemernú známku za posledných desať rokov. Najlepšie hodnotené zariadenia boli v Bratislavskom a Žilinskom kraji, najhoršie v Trenčianskom. Z hľadiska odbornosti získali najlepšie hodnotenia oddelenia otorinolaryngólógie, gynekológie a pôrodníctva a ortopédie. Najhoršie známky dostávali nemocnice za stravu.
Nemocnice v Žilinskom kraji tak dosiahli celkovo výborné výsledky a umiestnili sa na horných priečkach v rebríčku spokojnosti pacientov Dôvery.
Z dvanástich hodnotených fakultných nemocníc sú pacienti Dôvery najviac spokojný s Ústrednou vojenskou nemocnicou SNP v Ružomberku a nasleduje Univerzitná nemocnica v Martine. Fakultná nemocnica v Žiline je v rebríčku spokojnosti pacientov na piatom mieste.
Medzi všeobecnými nemocnicami sa na treťom mieste, medzi nemocnicami s najlepším hodnotením, umiestnila Hornooravská nemocnica s poliklinikou Trstená.
Najlepšie hodnotenie, celkovo na 10. mieste rebríčka, dostala aj Kysucká nemocnica v Čadci a na 14. mieste Dolnooravská nemocnica s poliklinikou MUDr. L. N. Jégeho Dolný Kubín.
Priemerné hodnotenie, na 16. mieste v rebríčku, dostala Liptovská nemocnica s poliklinikou MUDr. Ivana Stodolu Liptovský Mikuláš.
Celkovo bolo hodnotených 45 všeobecných nemocníc.
CELÝ REBRÍČEK SI MOŽETE POZRIEŤ TU
Zdravotná poisťovňa pri zostavovaní rebríčka vychádzala z viac ako 11.000 dotazníkov vyplnených pacientmi, ktorí boli v minulom roku hospitalizovaní. Tí zdravotnícke zariadenia posudzovali v troch oblastiach - spokojnosť s tzv. hotelovými službami (strava a ubytovanie), spokojnosť s prístupom a správaním personálu a zrozumiteľnosť informácií, ktoré dostanú počas hospitalizácie a pri prepúšťaní.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť