Krajské mestá Trenčín a Žilina budú mať v obchodnej spoločnosti 15-percentný podiel, Trenčiansky samosprávny kraj a Žilinský samosprávny kraj budú mať každý po 35-percentný podiel. Trenčianska radnica uhradila vklad 15-tisíc eur do spoločnosti. V päťčlennej dozornej rade spoločnosti bude mesto zastupovať prednosta mestského úradu Jaroslav Pagáč.
„Kvalitná verejná osobná doprava je základným predpokladom trvalo udržateľnej mobility, zvyšuje záujem o investície podnikateľských subjektov, podporuje cestovný ruch, je výrazne šetrnejšia k životnému prostrediu. Integrovaná doprava šetrí cestujúcim čas aj peniaze. Prináša jednotnú tarifu a prestupné lístky, ktoré dovoľujú kombinovať autobusovú a železničnú dopravu," doplnila hovorkyňa.
Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Erika Ďurčová
Podstatou spoločnosti je prepojenie medzi linkami a spojmi jednotlivých dopravcov autobusovej či železničnej dopravy. Integrovaná doprava v rámci žilinského a trenčianskeho regiónu umožní vytvorenie zónovej tarify, zrýchlenie autobusovej dopravy, efektívnejšie financovanie, koordináciu so železničnou dopravou a mestskou hromadnou dopravou a garantované nadväznosti medzi rôznymi druhmi dopravy.
„Mestu Trenčín nadobudnutím obchodného podielu v spoločnosti vznikne aj povinnosť podieľať sa na výdavkoch. Rozdelenie výdavkov zodpovedá podielu na základnom imaní, v prípade Trenčína ide o sumu 142 774. Keďže však výška predpokladaných výnosov pre naše mesto je 34 437 eur, náklady Trenčína na rok 2025 by mali byť 108 337 eur," uzavrela Ságová.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť