Streda 12. 02. 2025 20:19:45 | Meniny má Perla

Obľúbenosť zdieľaných bicyklov rastie: Žilinská služba BikeKIA zaznamenala rekordné čísla

Služba BikeKIA dosiahla v minulom roku významný míľnik. Od svojho začiatku v roku 2019 prekonala hranicu 1 milióna výpožičiek. V sezóne 2024 najaktívnejší cyklista využil službu až 1 260-krát a celkový počet registrovaných užívateľov na konci roka presiahol 51-tisíc. Služba bola taktiež rozšírená o dve nové virtuálne stanice a 50 nových bicyklov.

Juliana Krčulová|12. február 2025|17:00:06

Ilustračné foto. Zdroj: zilina.sp21.sk

Súvisiaci článok
Šiesty zápas medzi Žilinou a Spišskou Novou Vsou sa odohrá bez fanúšikov, no s virtuálnou podporou
Čítajte viac >

Služba sa stále teší veľkému záujmu Žilinčanov

Služba BikeKIA dosiahla v minulom roku významný úspech. Od svojho spustenia v roku 2019 zaznamenala 1 milión výpožičiek. V sezóne 2024 najaktívnejší cyklista využil službu až 1 260-krát, pričom na konci roka bolo zaregistrovaných viac ako 51-tisíc užívateľov. Služba sa rozšírila o dve nové virtuálne stanice a 50 nových bicyklov. V novom vydaní Radničných novín o tom informovala hovorkyňa mesta Žilina, Zuzana Ondrášová.

„Začiatkom nového roka vyhodnotila žilinská radnica aj službu BikeKIA, ktorú s podporou mesta Žilina a Nadácie Kia Slovakia prevádzkuje spoločnosť ARRIVA Slovakia. V uplynulej sezóne sa opäť potvrdila obľúbenosť zdieľaných bicyklov u Žilinčanov i návštevníkov mesta,“ uviedla Ondrášová s tým, že službu najviac využívali ľudia vo veku 25 až 44 rokov, ktorí tvoria viac než polovicu všetkých registrovaných užívateľov.

BIKE KIA 2.jpeg Ilustračné foto. Zdroj: zilina.sp21.sk

Zo zverejnených štatistík ďalej vyplýva, že desať percent zo všetkých užívateľov službu využilo opakovane, pričom priemerný čas výpožičky bol 11 minút. V priebehu roku 2024 nebol zaznamenaný žiadny prípad krádeže bicykla, no podľa slov Ondrášovej došlo k dvom dopravným nehodám, ktoré momentálne vyšetruje polícia.

Medzi najvyužívanejšie stanice patrili opäť Námestie Andreja Hlinku, Štefánikovo námestie a stanica na internátoch na Hlinách. „Cyklisti tiež využívali služby linky zákazníckej podpory, pričom k častým patrili žiadosti o odpustenie technického poplatku alebo servisnej pokuty, dopyty ohľadom predplatného či usmernenie v prípade technických problémov s aplikáciou, PIN kódov alebo refundácie,“ uzavrela hovorkyňa mesta.


Súvisiaci článok
Žilinská radnica začne s výrubom rizikových stromov v Lesoparku Chrasť
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť