Pri internetovom podvode sa útočník snaží využiť pocit neistoty a získať od obete citlivé údaje. „Cieľom tohto phishingu je zmanipulovať obeť tak, aby klikla na odkaz zaslaný e-mailom z falošnej adresy a odovzdala svoje bankové údaje. Týmto spôsobom sa záškodníci dostanú k citlivým údajom o bankovom účte a k finančným prostriedkom na ňom. Keďže útočník sa vydáva za príjemcu zásielky a zároveň i za doručovateľskú spoločnosť, trik pôsobí vierohodne," upozornila doručovateľská spoločnosť.
Priblížila, že scenár podvodu býva viac-menej rovnaký. Útočník zareaguje na inzerát, s predávajúcim sa dohodne, že od neho inzerovaný tovar odkúpi na dobierku, a nechá si ho poslať do samoobslužného boxu alebo na výdajné miesto. Potom odosielateľa presvedčí, že zásielku si už vyzdvihol, hoci odosielateľ v aplikácii kuriérskej spoločnosti vidí notifikáciu, že zásielka vyzdvihnutá nebola.
Ilustračné foto. Zdroj: packeta.sk
„Útočník tvrdí, že pri dobierke nastal problém a aby sa vyriešil, odosielateľa bude kontaktovať doručovateľská spoločnosť. Keď v odosielateľovi vyvolá pocit zneistenia, zašle mu falošný e-mail v mene Packety, ktorý je takmer na nerozoznanie od e-mailu skutočnej prepravnej spoločnosti. Rozdiel je najmä v adrese, z ktorej bol e-mail odoslaný, čo si zneistení zákazníci nemusia všimnúť," spresnila doručovateľská spoločnosť.
Spoločnosť pripomenula, že svojich zákazníkov nikdy nevyzýva na aktualizáciu alebo zmenu údajov prostredníctvom e-mailov alebo SMS správ. Klientov požiadala, aby si svoje údaje aktualizovali alebo menili jedine v aplikácii a na tento účel nikdy nereagovali na linky z e-mailu alebo SMS správy. Odporučili aj nereagovať na e-maily odosielané v mene doručovateľskej spoločnosti z inej ako jej oficiálnej adresy.
Ilustračné foto. Zdroj: packeta.sk
„V prípade Packety navyše požiadavku na dobierku, teda zaplatenie sumy za tovar na svoj účet, vypĺňa vždy priamo odosielateľ v aplikácii Packeta - služba tým garantuje, že zásielku adresátovi doručí až potom, ako príde k zaplateniu a pripísaniu sumy na účet predávajúceho, a zákazník v žiadnom prípade nezostane bez tovaru ani bez peňazí," uviedol výkonný riaditeľ Packety Alexander Jančo s tým, že ak už došlo k finančnej škode, treba informovať svoju banku s cieľom zastaviť všetky finančné transakcie, blokovať kartu a o situácii upovedomiť aj políciu.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť