Zbystrite: Na internetových bazároch sa šíri nový typ podvodu s Packetou

Doručovateľská spoločnosť Packeta upozornila na nový typ internetového podvodu, takzvaného phishingu, ktorý sa šíri na internetových bazároch. Týka sa odosielania zásielok medzi fyzickými osobami na dobierku.

TASR|8. február 2025|17:15:00

Ilustračné foto. Zdroj: packeta.sk

Súvisiaci článok
Poklady z celého sveta na dosah ruky: Minerálovo 2025 je späť - a bude to veľkolepé!
Čítajte viac >

Pri internetovom podvode sa útočník snaží využiť pocit neistoty a získať od obete citlivé údaje. „Cieľom tohto phishingu je zmanipulovať obeť tak, aby klikla na odkaz zaslaný e-mailom z falošnej adresy a odovzdala svoje bankové údaje. Týmto spôsobom sa záškodníci dostanú k citlivým údajom o bankovom účte a k finančným prostriedkom na ňom. Keďže útočník sa vydáva za príjemcu zásielky a zároveň i za doručovateľskú spoločnosť, trik pôsobí vierohodne," upozornila doručovateľská spoločnosť.

Priblížila, že scenár podvodu býva viac-menej rovnaký. Útočník zareaguje na inzerát, s predávajúcim sa dohodne, že od neho inzerovaný tovar odkúpi na dobierku, a nechá si ho poslať do samoobslužného boxu alebo na výdajné miesto. Vzhľadom na rastúci objem online predaja sú prepravné služby čoraz častejším cieľom podvodníkov, ktorí zneužívajú ich systém doručovania. Potom odosielateľa presvedčí, že zásielku si už vyzdvihol, hoci odosielateľ v aplikácii kuriérskej spoločnosti vidí notifikáciu, že zásielka vyzdvihnutá nebola.

4-00df3afe4fa936ae33e150eb7167e839c2342ae2.jpg Ilustračné foto. Zdroj: packeta.sk

„Útočník tvrdí, že pri dobierke nastal problém a aby sa vyriešil, odosielateľa bude kontaktovať doručovateľská spoločnosť. Keď v odosielateľovi vyvolá pocit zneistenia, zašle mu falošný e-mail v mene Packety, ktorý je takmer na nerozoznanie od e-mailu skutočnej prepravnej spoločnosti. Rozdiel je najmä v adrese, z ktorej bol e-mail odoslaný, čo si zneistení zákazníci nemusia všimnúť," spresnila doručovateľská spoločnosť.

Spoločnosť pripomenula, že svojich zákazníkov nikdy nevyzýva na aktualizáciu alebo zmenu údajov prostredníctvom e-mailov alebo SMS správ. Klientov požiadala, aby si svoje údaje aktualizovali alebo menili jedine v aplikácii a na tento účel nikdy nereagovali na linky z e-mailu alebo SMS správy. Odporučili aj nereagovať na e-maily odosielané v mene doručovateľskej spoločnosti z inej ako jej oficiálnej adresy.

476355035_2311197109250616_65694681158959907_n.png Ilustračné foto. Zdroj: packeta.sk

„V prípade Packety navyše požiadavku na dobierku, teda zaplatenie sumy za tovar na svoj účet, vypĺňa vždy priamo odosielateľ v aplikácii Packeta - služba tým garantuje, že zásielku adresátovi doručí až potom, ako príde k zaplateniu a pripísaniu sumy na účet predávajúceho, a zákazník v žiadnom prípade nezostane bez tovaru ani bez peňazí," uviedol výkonný riaditeľ Packety Alexander Jančo s tým, že ak už došlo k finančnej škode, treba informovať svoju banku s cieľom zastaviť všetky finančné transakcie, blokovať kartu a o situácii upovedomiť aj políciu.


Súvisiaci článok
Do systému množstvového zberu v Žiline sa zapojilo viac ako 6-tisíc domácností
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť