Utorok 26. 11. 2024 17:36:01 | Meniny má Kornel

Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila tender na tretí úsek kysuckej D3

Prípravy na tretí úsek diaľnice D3 na Kysuciach pokročili, keď Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila verejné obstarávanie na výstavbu úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto. Tento projekt, ktorý patrí medzi najvyššie priority, prispeje k zlepšeniu dopravnej situácie v regióne a pomôže odkloniť časť dopravy z cesty I/11. Očakáva sa, že nová diaľnica zníži dopravné zaťaženie v obciach ako Oškerda, Radoľa či Povina.

Juliana Krčulová|26. november 2024|11:00:06

Ilustračné foto. Zdroj: ndsas.sk

Súvisiaci článok
Vianočná výzdoba ožíva už aj v uliciach Rajca. Obyvatelia si budú musieť zvyknúť na nový stromček
Čítajte viac >

Tretí úsek diaľnice D3 na Kysuciach zaznamenal výrazný pokrok v príprave. Národná diaľničná spoločnosť nedávno zverejnila oznámenie o vyhlásení súťaže na tento úsek vo vestníku verejného obstarávania, konkrétne pre úsek D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto.

„Kysucký diaľničný ťah patrí medzi projekty, ktorým Národná diaľničná spoločnosť pripisuje najvyššiu prioritu, dôvodom je najmä súčasná nepriaznivá dopravná situácia v regióne. Vyhlásením verejného obstarávania na výstavbu poslednej časti z trojice tohto ťahu sa zároveň splnil záväzok plynúci z uznesenia vlády, ktorým bol určený konečný termín na vyhlásenie všetkých troch tendrov do konca roka 2024,“ informoval Tomáš Ferenčák, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, na oficiálnom webe.

01031d89645820a3795327c1589a572a7f91ba4d.jpeg Ilustračné foto. Zdroj: ndsas.sk

Diaľnica D3 na Kysuciach by mala pomôcť odkloniť časť osobných a nákladných vozidiel z cesty číslo I/11, čo najviac pocítia obyvatelia obcí Oškerda, Radoľa, Povina či Kysucký Lieskovec. Podľa analýz sa očakáva, že po dokončení kysuckej D3 sa v okolí obce Oškerda zníži počet osobných vozidiel až o 12-tisíc a nákladných vozidiel o 6-tisíc. V ostatných spomínaných obciach sa tento pokles pohybuje okolo 7-tisíc osobných vozidiel a približne 5-tisíc nákladných za 24 hodín. Kysucká D3 by tiež mala výrazne skrátiť cestovný čas pre tých, ktorí ňou budú cestovať, predovšetkým počas ranných a popoludňajších špičiek.

Okrem zlepšenia dopravy, tento úsek D3 by mal podľa slov Ferenčáka prispieť aj k rozvoju priemyslu v regióne, keďže kvalitná dopravná infraštruktúra je atraktívna pre logistické centrá, priemyselné parky a iné odvetvia, čím by sa zlepšila mobilita pracovnej sily. Výstavba diaľnice tiež podporí rozvoj turizmu a rekreácie v oblasti.

„Čerstvo obstarávaný tretí úsek kysuckej D3 bude mať celkovú dĺžku 11,2 kilometra a bude priamo nadväzovať na predošlé dva úseky (D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a D3 Oščadnica – Čadca Bukov, II. profil). Predpokladaná hodnota zákazky na výstavbu tretieho úseku kysuckej D3 je 507,4 milióna eur bez DPH. Tender počíta s výstavbou 16 mostných objektov, šiestich oporných múrov, 16 kusov protihlukových stien a chýbať nebude ani ekodukt, teda most pre zver. V rámci výstavby dôjde aj k preložke cesty I/11 v úseku od križovatky Brodno po napojenie pri Kysuckej Bráne,“ konkretizoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti.

prestrihnutie-pasky-d3-privadzac.jpg Ilustračné foto. Zdroj: ndsas.sk

Rok 2024 je pre kysucký región zásadný, pokiaľ ide o prípravu diaľnice D3. Tento rok bol odovzdaný do užívania diaľničný privádzač Kysucké Nové Mesto a úspešne sa vyhlásili aj všetky tri verejné obstarávania na ďalšie úseky. Po dokončení bude diaľnica D3 na Kysuciach súčasťou komplexného diaľničného spojenia zo Žiliny až po hranice s Poľskom, čím sa Slovensko priblíži k splneniu medzinárodných záväzkov v rámci Transeurópskej dopravnej siete.


Súvisiaci článok
Národná diaľničná spoločnosť spustila verejné obstarávanie na výstavbu rajeckého privádzača
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť