Národná diaľničná spoločnosť o progrese prác na ekodukte informovala cez svoj web. „Nosné konštrukcie ekoduktov nad cestou prvej triedy číslo I/11 a Šlahorovým potokom sú hotové a aktuálne sa na týchto dvoch ekoduktoch realizuje prísyp nosnej konštrukcie," informovali predstavitelia Národnej diaľničnej spoločnosti.
Zdroj: Facebook/Národná diaľničná spoločnosť
Práce prebiehajú v dvoch sekciách
Samotná stavba D3 Zelený most Svrčinovec je rozdelená na dve časti, konkrétne časť A a časť B. „Predmetom časti stavby A je výstavba ekoduktov nad cestou číslo I/11, ekoduktov nad Šľahorovým potokom a množstvom súvisiacich objektov," informovali pracovníci spoločnosti.
Súčasťou časti stavby B je realizácia tretieho mostného objektu - ekoduktu nad železničnou traťou a s ním súvisiacich objektov, s čím sa spája aj sanácia zosuvu a navádzacieho oplotenia.
Zdroj: Facebook/Národná diaľničná spoločnosť
Realizácia mosta nad železničnou traťou prebiehala počas prevádzky železničnej trate. Potom prišli na rad práce na založení mosta ponad Šlahorov potok a ako posledné boli realizované práce na zakladaní ekoduktu ponad cestu prvej triedy. Nosná konštrukcia ekoduktov je podľa pracovníkov stavby zložená z prefabrikovaných železobetónových dielcov, pričom váha niektorých klenbových segmentov dosahovala až 47,5 tony. Prefabrikovaná nosná konštrukcia jednotlivých mostov bola montovaná pomocou autožeriavov s vysokou nosnosťou, a to až 500 ton.
Prečo je ekodukt potrebný?
Vybudovanie ekoduktu sa spája so zásahom projektu diaľnice D3 medzi Svrčinovcom a Skalitým do nadregionálneho biokoridoru pre veľké šelmy. To malo za následok jeho zúženie. „Práve výstavba Zeleného mostu zabezpečí zachovanie trasy pre medvede, rysy alebo vlky, ktoré migrujú dotknutým územím obce Svrčinovec. Projekt D3 Zelený most Svrčinovec teda vznikol s cieľom zachovať nadregionálny terestrický biokoridor. Celková dĺžka migračnej trasy vytvorenej ekoduktami je 230 metrov," uzavrela Národná diaľničná spoločnosť.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť