Utorok 10. 12. 2024 18:51:49 | Meniny má Radúz

Zelený most Svrčinovec sa dostáva do poslednej konštrukčnej fázy. Kysucký ekodukt ocení aj príroda

Po mesiacoch prác je na stavbe D3 Zelený most Svrčinovec vidieť zásadné pokroky. Práce sa dostávajú do finálnej fázy. Na ekodukte nad železničnou traťou prebiehajú dokončovacie úkony a súbežne sa realizuje aj navádzacie oplotenie.

Michal Szentivanyi|8. november 2024|09:00:02

Zdroj: Koláž Žilina SP21/Facebook/Národná diaľničná spoločnosť

Súvisiaci článok
Diaľničiari získali 21 miliónov eur. Použijú ich aj na výstavbu R3 Tvrdošín - Nižná a kysuckú diaľnicu
Čítajte viac >

Národná diaľničná spoločnosť o progrese prác na ekodukte informovala cez svoj web. „Nosné konštrukcie ekoduktov nad cestou prvej triedy číslo I/11 a Šlahorovým potokomhotové a aktuálne sa na týchto dvoch ekoduktoch realizuje prísyp nosnej konštrukcie," informovali predstavitelia Národnej diaľničnej spoločnosti.

465734257_963561669131959_6222000958487936764_n.jpg Zdroj: Facebook/Národná diaľničná spoločnosť

Práce prebiehajú v dvoch sekciách

Samotná stavba D3 Zelený most Svrčinovec je rozdelená na dve časti, konkrétne časť A a časť B. „Predmetom časti stavby A je výstavba ekoduktov nad cestou číslo I/11, ekoduktov nad Šľahorovým potokom a množstvom súvisiacich objektov," informovali pracovníci spoločnosti.

Súčasťou časti stavby B je realizácia tretieho mostného objektu - ekoduktu nad železničnou traťou a s ním súvisiacich objektov, s čím sa spája aj sanácia zosuvu a navádzacieho oplotenia.

465675053_963561629131963_4818128239964265746_n.jpg Zdroj: Facebook/Národná diaľničná spoločnosť

Realizácia mosta nad železničnou traťou prebiehala počas prevádzky železničnej trate. Potom prišli na rad práce na založení mosta ponad Šlahorov potok a ako posledné boli realizované práce na zakladaní ekoduktu ponad cestu prvej triedy. Nosná konštrukcia ekoduktov je podľa pracovníkov stavby zložená z prefabrikovaných železobetónových dielcov, pričom váha niektorých klenbových segmentov dosahovala až 47,5 tony. Prefabrikovaná nosná konštrukcia jednotlivých mostov bola montovaná pomocou autožeriavov s vysokou nosnosťou, a to až 500 ton.

Prečo je ekodukt potrebný?

Vybudovanie ekoduktu sa spája so zásahom projektu diaľnice D3 medzi Svrčinovcom a Skalitým do nadregionálneho biokoridoru pre veľké šelmy. To malo za následok jeho zúženie. „Práve výstavba Zeleného mostu zabezpečí zachovanie trasy pre medvede, rysy alebo vlky, ktoré migrujú dotknutým územím obce Svrčinovec. Projekt D3 Zelený most Svrčinovec teda vznikol s cieľom zachovať nadregionálny terestrický biokoridor. Celková dĺžka migračnej trasy vytvorenej ekoduktami je 230 metrov," uzavrela Národná diaľničná spoločnosť.


Súvisiaci článok
VIDEO: Pripravuje sa výstavba D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica. Úsek bude dlhý viac ako 9 kilometrov
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť