Národná diaľničná spoločnosť na zimnú sezónu nasadí 299 technických zariadení
Zimná údržba diaľnic a rýchlostných ciest spravidla začína 1. novembra a končí v marci nasledujúceho roka. Pracovníci Národnej diaľničnej spoločnosti sú však neustále v pohotovosti a sledujú klimatické podmienky, aby mohli včas zasiahnuť na kritických úsekoch aj pred začiatkom oficiálnej zimnej údržby a zabezpečili tak zjazdnosť a plynulosť premávky.
„Na zabezpečenie zjazdnosti, pluhovania a posypu diaľnic a rýchlostných ciest máme k dispozícii 183 sypačov, z toho 20 je úplne nových, 9 nákladných vozidiel, 13 nákladných vozidiel s pluhom, 12 traktorov s radlicou, 1 traktor so sypačom, 18 snehových fréz, 20 univerzálnych nosičov náradia, 41 nakladačov, traktobager a multikar sypač a pluh, čo celkovo tvorí 299 strojov. Pripravených máme viac ako 37-tisíc ton posypového materiálu. Na zabezpečenie zimnej pohotovosti je vyčlenených 715 zamestnancov. Zároveň, pred každou zimou preverujeme stav odvodňovačov, ako aj ochranu mostných objektov pred pohybom ľadu, odstraňujeme poruchy na vozovke, preskúšavame všetky mechanizačné a dopravné prostriedky zaradené do výkonu zimnej služby, zabezpečujeme školenia dispečerov a zamestnancov zaradených do zimnej služby,“ konkretizoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., Tomáš Ferenčák, v tlačovej správe.
Národná diaľničná spoločnosť zabezpečuje zimnú údržbu na diaľniciach, rýchlostných cestách a cestách I. triedy v nasledujúcom členení:
- Diaľnice: 514,15 kilometrov,
- Rýchlostné cesty: 223,43 kilometrov,
- Vybrané cesty I. triedy: 144,02 kilometrov,
- Privádzače, odpočívadlá a parkoviská: 87,31 kilometrov,
- Križovatky: 224,34 kilometrov.
Ilustračné foto. Zdroj: Facebook/Národná diaľničná spoločnosť
Sypače v tandeme: Čo by mali vedieť vodiči o bezpečnosti na diaľnici?
Sypače môžu pracovať samostatne alebo v tandeme (dve až tri vozidlá podľa počtu pruhov na diaľnici.) Pohybujú sa za sebou vo vzdialenosti 50 až 100 metrov, každé v inom pruhu, čím ošetrujú celú šírku diaľnice. Pre dôkladné očistenie sa sypače pohybujú rýchlosťou 40 až 50 kilometrov za hodinu.
Ferenčák ďalej zdôraznil, že keď svetelná signalizácia ukazuje smerovú šípku, je možné bezpečne predchádzať posypové vozidlo v smere šípky. Na svetelnej signalizácii sú taktiež znázornené svetelné kríže, ktoré znamenajú zákaz predchádzania. Hovorca spoločnosti neopomenul, že mnoho vodičov si však neuvedomuje, že pri predchádzaní posypových vozidiel v tandeme sa predchádzajúce vozidlo dostáva na neošetrenú vozovku, kde je veľmi jednoduché dostať šmyk.
„Ak na ceste vidíme sypač so zdvihnutou radlicou, môžeme ho opäť bezpečne predchádzať v smere šípky. Prioritou zostáva bezpečnosť vodičov a minimalizácia dopravných obmedzení. Prosíme všetkých motoristov, aby dodržiavali bezpečný odstup a dodržiavali svetelnú signalizáciu na vozidlách, ako aj prispôsobili jazdu poveternostným podmienkam,“ uzavrel hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., Tomáš Ferenčák.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť