Súbežne prebiehajú práce na realizácii požiarneho vodovodu, tunelových chodníkov a v oboch rúrach sa čistí drenážne odvodnenie. „Okrem významného stavebného progresu v tuneli Čebrať sa dokončujú aj práce na hlavnej trase, ako je zahumusovanie svahov či realizácia žľabov, a začala sa aj montáž informačného systému diaľnice. V rámci stabilitných opatrení boli dokončené pilótové steny, nosné konštrukcie mostov aj galéria a aktuálne prebieha položenie vrstiev vozovky," uviedli diaľničiari.
Národná diaľničná spoločnosť má zároveň v pláne predčasne spustiť koncovú, takmer dvojkilometrovú časť úseku a presmerovať tak dopravu smerujúcu do Liptovského Mikuláša na už dokončenú časť diaľnice.
Liptovská stavba diaľnice D1 bude mať dĺžku 14,92 kilometra. Súčasťou stavby je aj tunel Čebrať s dĺžkou 3,6 km. Diaľničný úsek vytvorí obchvat mesta Ružomberok a po dobudovaní sa napojí na štvorprúdovú diaľnicu do Košíc. Dokončený by mal byť do konca roka 2025. Diaľnica pri Ružomberku ušetrí motoristom 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť