Informoval o tom primátor mesta Marián Mihalda. Získané čísla podľa jeho slov poslúžia na hodnotenie vplyvu júlového otvorenia privádzača z cesty číslo I/11.
„Ešte počas otvárania privádzača sme sľúbili, že v októbri zhodnotíme, aký vplyv má na množstvo áut a kamiónov v našom meste. Podobné sčítanie sme urobili približne pred rokom a výsledky budeme teda môcť porovnať a zhodnotiť," uviedol Mihalda.
Doplnil, že v záujme odľahčenia Dubskej cesty mala radnica záujem vybudovať jej náhradu, ale k projektu dostali zamietavé stanovisko od spoločnosti Stredoslovenská distribučná, keďže plánovaná cesta je v ochrannom pásme elektrického vedenia. „Dali nám možnosť prekládky, čo fyzicky nie je možné a ani finančne to pre mesto nie je zvládnuteľné. Preto sme projekt museli pozastaviť," konštatoval Mihalda.
Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Pavol Zachar
Podľa jeho slov pre vypracovanie nových alternatív riešenia potrebujú sfinalizovať dáta o odľahčení dopravy v meste privádzačom a možnostiach regulácie dopravy. „Až potom budeme hovoriť o investíciách, ktoré by sa výrazne dotkli rozpočtu mesta. Tieto alternatívy pravidelne komunikujeme a vyhodnocujeme s dotknutými spoločnosťami v priemyselnom parku," dodal primátor.
Nový privádzač z cesty číslo I/11 do Kysuckého Nového Mesta začal slúžiť motoristom v druhej polovici júla. Dĺžka celého úseku je približne 1,4 kilometra. Privádzač získa prívlastok diaľničný až vo chvíli, keď sa podarí dostavať diaľničný úsek D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť