Ako informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Tomáš Ferenčák, v tuneli Čebrať sa betónuje vozovka a súbežne prebiehajú práce na realizácii požiarneho vodovodu a tunelových chodníkov. V oboch tunelových rúrach sa tiež čistí drenážne odvodnenie.
Podľa jeho slov sa práce realizujú aj na technológii v tuneli, konkrétne na káblovaní vysokého a nízkeho napätia, dokončuje sa tiež osvetlenie. „Vetracia technológia je zrealizovaná v prepojovacích častiach tunela, v tuneli sa osadia prúdové ventilátory po dokončení betonáže vozovky," priblížil Ferenčák.
Zdroj: ndsas.sk
Stavebný ruch je aj na vonkajších objektoch a mostoch. „Na mostoch sa realizujú izolácie, zdrsňuje sa povrch mostovky či spevňujú sa svahy pod mostami. Práce prebiehajú aj na budovaní cestného telesa a montáži protihlukových stien," dodal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti.
Zdroj: ndsas.sk
Liptovská stavba diaľnice D1 bude mať dĺžku 14,92 kilometra. Súčasťou stavby je aj tunel Čebrať s dĺžkou 3,6 km. Diaľničný úsek vytvorí obchvat mesta Ružomberok a po dobudovaní sa napojí na štvorprúdovú diaľnicu do Košíc.
Dokončený by mal byť do konca roku 2025. Diaľnica pri Ružomberku ušetrí motoristom 16 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť