O vyhlásení verejného obstarávania na posledný úsek D1 informoval na tlačovej konferencii minister dopravy Slovenskej republiky Jozef Ráž cez sociálnu sieť.
Projekt za jeden a pol miliardy eur
„Máme za sebou významný míľnik, a síce vyhlásenie tohto verejného obstarávania v hodnote až jeden a pol miliardy eur bez DPH, čiže takmer dve miliardy s daňou,“ povedal pred kamerami Ráž. „Dúfam a verím, že toto verejné obstarávanie prebehne hladko, a teda v zákonných lehotách, a nebude predmetom mnohých odvolávaní a blokovaní, ako to často na Slovensku vidíme," vyslovil svoje očakávania šéf dopravného rezortu.
Zdroj: TASR/Pavel Neubauer
V rukách už majú osvedčenie o investícii, výstavba potrvá niekoľko rokov
Podstatným míľnikom celej záležitosti je fakt, že na projekt už bolo vydané osvedčenie o strategickej investícii. Ráž teraz očakáva, že legislatíva napomôže verejnému obstarávaniu pri projekte Turany - Hubová. Jednoduchšie by malo prebehnúť aj majetkovo-právne vysporiadanie a povoľovací proces, ktorý s nastavením a vytvorením projektu súvisia.
Informácie z vestníka verejného obstarávania svedčia o tom, že výstavba úseku by mala potrvať sedem rokov. Spolu s Rážom na brífingu vystúpil aj generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček. „Národná diaľničná spoločnosť nastavila procesy tak, aby sme sa dokázali vysporiadať hádam so všetkým, čo pripraví proces verejného obstarávania, a že sa nám podarí tento úsek dostať do života," povedal novinárom Macháček.
Šéf diaľničnej spoločnosti si zároveň myslí, že ak sa podarí úsek dokončiť a Bratislava s Košicami sa po rokoch spojí, veľmi sa odľahčia Donovaly, Čertovica a s nimi aj južná trasa.
Archívne foto, zdroj: Facebook/Národná diaľničná spoločnosť
Nepôjde o jednoduchú stavbu
Pri úseku Turany - Hubová nepôjde o jednoduchý projekt. Ide o 14 kilometrov komunikácie, kde bude potrebné počítať s dvoma tunelmi o dĺžke asi 8,5 kilometra. Konkrétne bude zákazka stáť 1,473 miliardy eur bez zdanenia. Víťaz tejto súťaže bude mať práce viac ako dosť. Musí sprevádzkovať kompletnú výstavbu ciest, oboch tunelov a 11 mostov vrátane dvoch križovatiek. Netreba zabúdať ani na nové stredisko správy a údržby diaľnic, ktoré bude mať úsek na starosti.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť