Implementácia tohto systému má prispieť k zvýšeniu bezpečnosti a efektivity vlakových spojení, informovala o tom v stredu 26. júna Železničná spoločnosť Slovensko. „Pri obnove vozidlového parku nejde len o nákup nových vlakov, ale aj o zavádzanie dôležitých moderných technológií. Implementácia ETCS do našich vozidiel je podstatným krokom na zvýšenie bezpečnosti a efektivity našich vlakových spojov," uviedol generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa. „Inštalácia systému ETCS do rušňov bola realizovaná aj s využitím finančných prostriedkov zo zdrojov Európskej únie v celkovom objeme viac ako 6,5 milióna eur," vyčíslil.
Využívanie ETCS má minimalizovať možnosť ľudskej chyby pri vedení vlaku, čím sa znižuje pravdepodobnosť nehôd. Keďže ide o európsky systém, Železničná spoločnosť Slovensko touto modernizáciou predpokladá zjednodušenie medzinárodnej železničnej dopravy a lepšiu európsku integráciu. Trate vybavené systémom ETCS by mali prispieť k plynulejšej a efektívnejšej prevádzke vlakovej dopravy, čím by sa mali znížiť meškania vlakov.
V súčasnosti je systém ETCS nainštalovaný v 77 vozidlách a železničná spoločnosť plánuje jeho rozšírenie na hlavné prepravné trasy na Slovensku. Zavádzanie si vyžaduje školenie rušňovodičov, ktorí sú zaň zodpovední. „Kvalitné školenie rušňovodičov je kľúčové pre efektívne využívanie ETCS a u nás prebieha na trase Bratislava - Trnava - Trenčín - Žilina. Po školeniach a úspešných overovacích jazdách je všetkých 12 rušňov už v plnej prevádzke," doplnil Karol Henzély zo Železničnej spoločnosti Slovensko.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť