O prípravách na nový systém parkovania na webovej stránke mesta informoval hovorca mesta Ružomberok Vladimír Miškovčík. Podľa neho príprava počas nasledujúcich týždňov vstupuje do finálnej fázy a vyvrcholiť má prijatím nových pravidiel parkovania na rokovaní Mestského zastupiteľstva v Ružomberku v stredu 26. júna. Nové parkovanie by mali Ružomberčania na vlastnej koži pocítiť od septembra.
Zdroj: ruzomberok.sk
Mesto pristupuje k zmene z podobných dôvodov, ako je to aj u okolitých miest
„Cieľom novej parkovacej politiky je nastaviť pravidlá, kde a za akých podmienok bude možné parkovať. Potrebujeme upratať verejný priestor, v ktorom si dnes chodci, cyklisti a autá navzájom prekážajú. Reguláciu parkovania dosiahneme zavedením hodinovej sadzby parkovného pre návštevníkov, lepšou kontrolou parkovania a zvýhodnením rezidentov, teda občanov mesta Ružomberok s trvalým pobytom,“ povedal k problematike primátor mesta Ružomberok, Ľubomír Kubáň.
Zdroj: ruzomberok.sk/Hendrich Kamody
Začnú prvou fázou, kde bude regulovanie státia len v centre mesta
Celé vymedzené územie zóny regulovaného státia sa v Ružomberku podľa Miškovčíka dotkne najmä oblasti centra mesta a širšieho centra, kde sa nachádza viac ako 2 500 bytov a 146 rodinných domov. Počas tejto úvodnej fázy sa na ružomberských sídliskách nebudú vytvárať rezidentské zóny.
Po zavedení novej politiky v nej bude možné parkovať len na vyznačených parkovacích miestach. V čase regulácie spoplatnením zóny v nej zaparkujú iba držitelia príslušných parkovacích oprávnení alebo každý motorista po úhrade krátkodobého parkovného.
Autá sú čoraz dostupnejšie, no situácia začína byť vraj neudržateľná
„Regulácia statickej dopravy je nevyhnutná, pretože jednou zo základných funkcií mesta je vytvárať podmienky tak, aby bol život pre ľudí komfortný. Keď hovoríme o statickej doprave, ideálne by bolo, keby sme mali vo verejných priestoroch vždy okolo 10-15 percent voľnej kapacity, či už ide o funkciu bývania alebo služieb… Nárast počtu automobilov za posledné roky je nekontrolovateľný. Stávajú sa čoraz dostupnejšími, no dostatočný počet parkovacích plôch je nemožné vo verejnom priestore umiestniť. Nikoho nemožno obmedziť, aby si automobil kúpil, no z urbanistického hľadiska nemáme kapacity na umiestnenie takéhoto počtu automobilov v priestore,“ povedal predseda Rady Slovenskej parkovacej asociácie, Miroslav Lepeta.
„Situácia s prehustenou dopravou sa bude rokmi iba zhoršovať. V Ružomberku síce ide o novinku, no množstvo miest a obcí na Slovensku regulované parkovanie využíva roky a vďaka nemu môžu investovať ďalšie prostriedky do dopravnej infraštruktúry a podpory nemotorových – alternatívnych spôsobov dopravy,“ uzavrel primátor Ružomberka Kubáň.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť