Televízia TA3 vo svojej reportáži na webe priniesla informáciu, že približne trojmiliónové zabezpečovacie práce sa nebudú obstarávať štandardným spôsobom. Cestári by mali podľa dostupných informácií osloviť tri firmy a z toho vybrať najlepšiu ponuku.
Vodiči sa nevyhnú ani uzávierkam
Ako doplnila TA3, podľa všetkého je to najlepšia možnosť, ak chcú zabezpečovať cestu ešte tento rok. Ivan Brečka, riaditeľ Slovenskej správy ciest a investičnej výstavby a správy ciest v Žiline, sa pre TA3 vyjadril, že bude potrebné koordinovať horolezcov, geológov a záchranné práce, v ktorých budú zasahovať vrtuľníky.
Cestári aktuálne pripravujú dopravný projekt, z ktorého, bohužiaľ, vyplýva, že niekedy sa nebude dať vyhnúť úplným uzávierkam. Hoci ich chcú minimalizovať.
„To bude tiež jeden z ukazovateľov, ktorá firma bude komplexne schopná pracovať v čo najmenšom obmedzení dopravy,“ skonštatoval pre TA3 Brečka.
Ilustračné foto. Zdroj: zilina.sp21.sk
Podľa všetkého by sa uzávierky mali dotknúť najmä víkendov a v pláne je aj využiť obdobie, kedy budú vo výrobných závodoch celozávodné dovolenky.
Horolezci by na dotknutom úseku na ceste pod Strečnom mali naťahať siete a ploty, ktoré by podľa ideálneho scenára a pri pravidelnej údržbe mali vydržať 30 rokov.
Pripravovaná novinka
Televízia TA3 vo svojej reportáži spomenula aj jednu novinku, ktorou bude výstražný systém varovnej ochrany. Dopravu budú zároveň regulovať aj semafory, ktoré sa osadia na začiatku strečianskej úžiny.
Výstražný systém varovnej ochrany bude podľa slov geotechnika Borisa Vrábela špeciálne zariadenie, ktoré sa namontuje na siete, a bude hlásiť, že tam padlo niečo veľké, že tam je ohrozenie alebo problém. Následne dokáže tento systém vyvolať poplach, že ide o varovný stav a doprava sa na základe toho hlásenia odstaví.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť