Piatok 17. 05. 2024 22:59:57 | Meniny má Gizela, Aneta

Rebríček 30 pod 30 našiel svoje talenty aj v Žilinskom kraji. Nazrite do úspešných podnikateľských príbehov

Výnimočná chvíľa pre výnimočných ľudí. Reč je o populárnom rebríčku „30 pod 30", ktorý pravidelne uverejňuje prestížny magazín. Podnikatelia aj ľudia s úspešnými nápadmi pod 30 rokov boli zahrnutí do tohto tradičného výberu. Dve umiestnenia sa priamo týkajú Žilinského kraja.

Michal Szentivanyi|4. máj 2024|08:00:24

Zdroj: Koláž/Žilina SP21, forbes.sk a zilina.sp21.sk

Súvisiaci článok
Historické tajomstvá a moderné skvosty: Spoznajte Žilinu s Milanom Bez Mapy
Čítajte viac >

Rebríček „30 pod 30" vedie prestížny magazín Forbes, ktorý tentokrát spomína úspešné príbehy aj z oblasti Žilinského kraja. Pozornosť bola zameraná na dve umiestnenia v kategórii „biznis", no prakticky ide až o tri osobnosti. So zostavením rebríčka pomáhala porota, bývalí členovia rebríčka, univerzity a priekopníci vo svojich odboroch. „Už tradične sme zbierali nominácie aj cez online formulár. Dokopy sme vyhodnocovali viac ako 600 mien," popisuje magazín Forbes.

Úspešní bratia z Vitanovej

Trik je totiž v tom, že v tom prvom sa nachádzajú hneď dvaja ľudia. Ide o bratov Jána a Michala Čaklošovcov z obce Vitanová pri Trstenej. Tí začali písať svoj podnikateľský príbeh už dávnejšie, no ich úspech so značkou Drevko.sk je jasný a neodškriepiteľný. Aktivity začali vyvíjať už na strednej škole. Začalo to online obchodom s hodinkami a potom vytvorili portál pre fanúšikov zdravej výživy či filmov. Tam to však celé nekončí, pretože bratia sa participovali aj na naprogramovaní online hry. Nasledovali podnikateľské roky, kedy si v Tvrdošíne založili reklamnú agentúru, no aj tak nešlo o ich najväčší úspech. Ten tkvie až v e-shope Drevko.

Screen Shot 05-03-24 at 03.42 PM.JPG Zdroj: forbes.sk

Ide o obchod s drevenými výrobkami a ten rýchlo rastie. „Expandoval do troch krajín a minulý rok rodinná firma spustila aj vlastnú výrobu dekorácií. Pomenovanie „rodinná“ je namieste, hoci nie vo zvyčajnom zmysle – bratia Čaklošovci v rozbehnutej firme zamestnali vlastných rodičov či ďalších členov rodiny," popisuje Forbes.

Príbeh známej značky na Orave

Ako druhý umiestnený v rebríčku „30 pod 30" sa predstavuje Vladimír Klocok. Pod jeho vedením sa totiž rezort Kubínska na Orave výrazne posunul v budovaní rozpoznateľnosti značky. Došlo k zatraktívneniu letnej sezóny a aj napriek klimatickým zmenám si drží návštevnosť. Klocok slúžil aj rodinnej firme OFZ, ktorá sa na Orave venuje výrobe ferozliatín.

„Absolvent psychológie na Harvardovej univerzite precestoval viac ako deväťdesiat krajín sveta a skúsenosti z ciest a know-how o tom, ako turizmus funguje v rôznych kútoch planéty, prenáša do nového prístupu ku customer experience, k marketingu a strategickým investíciám v podnikaní," pochválil Klocoka magazín Forbes.

Screen Shot 05-03-24 at 03.42 PM 001.JPG Zdroj: forbes.sk


Súvisiaci článok
Jedinečné osobnosti zdravotníctva zo Žilinského kraja sa ocitli v prestížnom magazíne. Napĺňajú svoje poslanie
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť