Rebríček „30 pod 30" vedie prestížny magazín Forbes, ktorý tentokrát spomína úspešné príbehy aj z oblasti Žilinského kraja. Pozornosť bola zameraná na dve umiestnenia v kategórii „biznis", no prakticky ide až o tri osobnosti. So zostavením rebríčka pomáhala porota, bývalí členovia rebríčka, univerzity a priekopníci vo svojich odboroch. „Už tradične sme zbierali nominácie aj cez online formulár. Dokopy sme vyhodnocovali viac ako 600 mien," popisuje magazín Forbes.
Úspešní bratia z Vitanovej
Trik je totiž v tom, že v tom prvom sa nachádzajú hneď dvaja ľudia. Ide o bratov Jána a Michala Čaklošovcov z obce Vitanová pri Trstenej. Tí začali písať svoj podnikateľský príbeh už dávnejšie, no ich úspech so značkou Drevko.sk je jasný a neodškriepiteľný. Aktivity začali vyvíjať už na strednej škole. Začalo to online obchodom s hodinkami a potom vytvorili portál pre fanúšikov zdravej výživy či filmov. Tam to však celé nekončí, pretože bratia sa participovali aj na naprogramovaní online hry. Nasledovali podnikateľské roky, kedy si v Tvrdošíne založili reklamnú agentúru, no aj tak nešlo o ich najväčší úspech. Ten tkvie až v e-shope Drevko.
Zdroj: forbes.sk
Ide o obchod s drevenými výrobkami a ten rýchlo rastie. „Expandoval do troch krajín a minulý rok rodinná firma spustila aj vlastnú výrobu dekorácií. Pomenovanie „rodinná“ je namieste, hoci nie vo zvyčajnom zmysle – bratia Čaklošovci v rozbehnutej firme zamestnali vlastných rodičov či ďalších členov rodiny," popisuje Forbes.
Príbeh známej značky na Orave
Ako druhý umiestnený v rebríčku „30 pod 30" sa predstavuje Vladimír Klocok. Pod jeho vedením sa totiž rezort Kubínska na Orave výrazne posunul v budovaní rozpoznateľnosti značky. Došlo k zatraktívneniu letnej sezóny a aj napriek klimatickým zmenám si drží návštevnosť. Klocok slúžil aj rodinnej firme OFZ, ktorá sa na Orave venuje výrobe ferozliatín.
„Absolvent psychológie na Harvardovej univerzite precestoval viac ako deväťdesiat krajín sveta a skúsenosti z ciest a know-how o tom, ako turizmus funguje v rôznych kútoch planéty, prenáša do nového prístupu ku customer experience, k marketingu a strategickým investíciám v podnikaní," pochválil Klocoka magazín Forbes.
Zdroj: forbes.sk
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť