Vyplýva to zo štátneho portálu Slov-Lex, na ktorom sa nachádza kompletný návrh so sprievodným materiálom. Ministerstvo argumentuje tým, že majiteľom vybraných vozidiel klesnú náklady, a to aj napriek zníženej bezpečnosti.
„Vozidlá kategórie L3eA2, L3eA3, L4eA2, L4eA3, L5e, L6e a L7e (motocykle, trojkolky a štvorkolky) v súčasnosti podliehajú technickej kontrole pravidelnej v intervale 4-2-2, čo sa vzhľadom na charakter týchto vozidiel javí ako prísna lehota, aby po štyroch rokoch tieto vozidlá podliehali technickej kontrole pravidelnej každé dva roky," znie v návrhu.
Zmena sa týka desiatok tisíc ľudí
Ministerstvo dopravy upozorňuje, že k 31. decembru 2023 štát evidoval 162 478 vozidiel kategórie L3e až L7e. V návrhu vyhlášky konštatuje, že celkový ročný pokles kontrol o takmer 30-tisíc by nemal spôsobiť výrazné škody na príjmoch staníc.
„Ročný pokles o 28 695 kontrol, predstavuje zanedbateľné množstvo, ktoré nepredstavuje značnú časť príjmov staníc technickej kontroly. Keďže ostatné kategórie vozidiel majú väčšie jednotkové ceny, predpokladáme, že stanice technickej kontroly nenavýšia cenu technickej kontroly pre prevádzkovateľov vozidiel," uvádza sa v sprievodnom materiáli.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť