Výstavbu moderného trolejbusového depa za takmer 29 miliónov eur spustili vo štvrtok 18. januára. Všetko sa začalo poklepaním základného kameňa stavby. Pri tejto udalosti nechýbali ani kľúčové osobnosti ako primátor Žiliny Peter Fiabáne, štátna tajomníčka rezortu dopravy Denisa Žiláková, člen predstavenstva Dopravného podniku mesta Žiliny Mikuláš Kolesár, generálny riaditeľ realizátorskej spoločnosti Metrostav Slovakia Róbert Pátek a konateľ firmy PROMA Dušan Bukovan. Depo by mali dokončiť do konca roka 2025.
Zdroj: zilina.sp21.sk
Účelom je aj zatraktívniť mestskú hromadnú dopravu v meste
Rekonštruované priestory by mali zatraktívniť verejnú dopravu v meste, keďže, ako aj samotný primátor povedal, Žilina je veľkým dopravným uzlom, a to aj v železničnej doprave. Ministerstvo dopravy preto na projekt prispelo sumou až 27 miliónov eur. Tie sa budú čerpať z eurofondov a prostriedky potečú aj z Plánu obnovy SR. „Moderné depo je predpokladom kvalitnej a rýchlejšej údržby trolejbusov, čo v konečnom dôsledku znamená ich častejšie nasadzovanie a vyššiu hustotu spojov. Veríme, že tým prispejeme k zatraktívneniu mestskej hromadnej dopravy a znížime dopravnú záťaž na mestských komunikáciách," povedala po tlačovej konferencii štátna tajomníčka Žiláková. Nie je však pochýb, že rekonštrukciu starej haly ocenia aj pracovníci depa.
„Nové depo bude vybudované a zmodernizované s použitím najnovších technológií na údržbu a ošetrovanie vozidiel. Pre Dopravný podnik mesta Žiliny je táto stavba významným zavŕšením viac ako sedemročnej prípravy od štúdie realizovateľnosti, posúdenia vplyvov na životné prostredie až po projekčné práce a inžinierske činnosti pre stavebné povolenie,“ priblížil konateľ dopravného podniku Mikuláš Kolesár.
Zdroj: zilina.sp21.sk
Modernizovať sa bude po etapách
Projekt modernizácie žilinského trolejbusového depa je podľa plánov podniku rozdelený na dve etapy. Prvá časť je spätá s výstavbou krytých odstavných plôch pre trolejbusy. Ide o celkovú hodnotu 3,2 milióna eur. Jej ukončenie je naplánované na tento rok v mesiaci jún. Financovanie je kryté zo zdrojov Európskej únie v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Zdroj: zilina.sp21.sk
Druhá fáza sa vykoná cez Program Slovensko a jej súčasťou je výstavba novej haly trolejbusov a modernizácia už existujúcich budov. Celková výška tejto časti investície je vo výške 26 miliónov eur a mala by byť dokončená do konca roka 2025. „Modernizácia údržbovej základne zefektívni a výrazne zoptimalizuje procesy súvisiace s údržbou vozidiel a zabezpečí značné finančné úspory. Navyše zaistí oveľa lepšie podmienky zamestnancom Dopravného podniku mesta Žiliny, ktorí budú pracovať v príjemnejšom prostredí a vďaka modernému vybaveniu dokážu zrealizovať oveľa vyšší počet úkonov,“ povedal k projektu primátor Žiliny Peter Fiabáne.
Zdroj: zilina.sp21.sk
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť