V Žilinskom kraji stúpol záujem o SUV modely, zákazníci si však na ne počkajú
Aktuálne požiadavky zákazníkov na nové autá značiek Volkswagen, Škoda a prémiovej značky Audi ozrejmil pre redakciu SP 21 obchodný riaditeľ firmy Galimex. „Evidentne sa klienti viac zaujímajú o SUV modely, čomu nasvedčuje enormný nárast práve o tento typ vozidiel. Záujem klientov o klasické hatchbacky alebo limuzíny sa postupne presúva na SUV modely, či už malé, stredné, alebo tie väčšie. Zo značky Škoda stúpol záujem o modely Kamiq a Karoq, pri modeloch Volkswagen sme zaznamenali zvýšený záujem klientov o modely Tiguan a T-Roc. Z ponuky prémiovej značky Audi si klienti čoraz viac vyberajú a objednávajú modely Q3 až Q8,“ uviedol Igor Uhrík. Ak nechcete čakať na nové auto, môže byť dovoz auta z Nemecka rýchlou a výhodnou možnosťou.
Foto: Facebook / Galimex s.r.o.
Obchodníci avizujú, že so zvýšeným záujmom o určitý model vozidla s vyberanou výbavou, sa však predlžuje aj čakacia doba na vysnívané auto. „Čakacie doby sú pri jednotlivých značkách odlišné. Dokonca aj v rámci jednej značky sú iné čakacie doby na jednotlivé modely,“ povedal pre redakciu SP 21 Uhrík.
Zvýšeným nárastom záujmu zákazníkov o SUV modely sa čakacie doby na tieto vozidlá zvyšujú oproti segmentu, ktorý zo strany klientov klesá na popularite. „Čím viac elektroniky v aute klienti požadujú, tým viac sa čakacia doba predĺži. Ak dnes objednáte auto, ktoré, ako sa hovorí, je holé a bosé, s minimálnym množstvom asistentov a v kombinácii s mechanickou prevodovkou, príde vám za tri mesiace, čo je bežná dodacia doba. V takýchto prípadoch nie je problém s dodávkou áut,“ ozrejmil Uhrík.
Foto: Facebook / Galimex s.r.o.
code block
code block
code block
code block
code block
code block
V roku 2020 sa v Žilinskom kraji zaregistrovalo viac ako šesť tisíc nových áut
Príčiny zlej situácie v predaji vozidiel v roku 2020 a 2021 aj v Žilinskom kraji boli odlišné. V roku 2020 sa predajcovia automobilov pasovali predovšetkým s následkami opatrení z pandémie a nemohli fungovať ani v štandardných podmienkach. Ďalší zásadný problém, ktorý v našom rozhovore potvrdil aj Uhrík, bol ten, že okrem prevádzok predajcov automobilov boli zatvorené aj iné prevádzky. Z toho vyplynula neprajná situácia pre obchodníkov, kedy reakcia zákazníkov na kúpu auta bola v prvej polovici roku iná ako v tej druhej.
Rok 2021 sa pre zástupcov predaja nových vozidiel, naopak, vyvíjal úplne odlišne ako uplynulý rok. Po uvoľnení protipandemických opatrení nastal obrovský „boom“ v náraste objednávania nových áut. V tej dobe sa však o slovo prihlásili dôsledky pandémie z predchádzajúcich období, a to hlavne v narušení dodávateľsko-výrobných vzťahov. Výrobcovia áut nestíhali vyrábať, pretože nemali komponenty, ale z dostupných informácii vieme, že to neboli iba čipy.
Foto: Facebook / Galimex s.r.o.
V roku 2020 bolo podľa informácii spoločnosti Galime v Žilinskom kraji v kategórii M1 a N1, teda osobné autá a ľahké úžitkové autá, zaregistrovaných 6 260 áut. „Oproti roku 2019 to znamenalo pokles o 32%, takže zhruba o 2 900 áut. Menší rozdiel nastal v porovnaní rokov 2020 a 2021. Minulý rok sa v Žilinskom kraji zaregistrovalo iba o 72 áut menej ako v roku 2020, čo znamená jednopercentný pokles,“ doplnil Uhrík a pre redakciu SP 21 uviedol, že vývoj predaja vozidiel v roku 2021 v Žilinskom kraji kopíroval ten celoslovenský.
Firmu nebolo potrebné počas pandémie zatvoriť, zamestnanci sú zodpovední
„Nedostali sme sa ani v jednej covidovej vlne, ak to zoberiem od marca 2020 až po súčasný omikron, do fázy, že by sme museli niektorú časť firmy zavrieť. Či už z dôvodu, že by sme to nemali personálne obsadené, alebo z dôvodu, že by boli naši zamestnanci na OČR, PN alebo v izolácii,“ začal otázku ochorenia Covid-19 vo firme Galimex Uhrík.
Foto: Facebook / Galimex s.r.o.
Podľa jeho slov sa vo firme zaviedli relatívne prísne pravidlá dodržiavania epidemiologických opatrení, ktoré chránili v prvom rade zamestnancov firmy. „Snažili sme sa vyhnúť situáciám, aby sme museli kvôli covidu zatvárať jednotlivé oddelenia. Musím pochváliť našich zamestnancov, ktorí sa chovali a chovajú veľmi zodpovedne pri dodržiavaní týchto našich opatrení, možno aj preto sme mali len veľmi malý počet zamestnancov, ktorí sa ochoreniu Covid-19 nevyhli a museli následne zostať v karanténe. My sme, našťastie, firmu kvôli ochoreniu Covid-19 u našich zamestnancov zatvoriť nemuseli,“ uzavrel pre redakciu SP21 obchodný riaditeľ, Igor Uhrík.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť