Utorok 03. 12. 2024 06:40:23 | Meniny má Oldrich

TOP BIZNIS ZNAČKA: Dávid Paučin – Naši zákazníci najviac oceňujú kombináciu osobného prístupu, priaznivej ceny a slovenského výrobku

Dávid Paučin je zakladateľ módnej značky Justin Paukin. Dnes sú už úspešnou firmou, ktorá si zakladá na kombinácii e-shopu a osobného prístupu. S touto novinkou sa dokázal presadiť nielen v Žiline, ale aj v Bratislave a prakticky na celom Slovensku.

Michal Filek|19. september 2023|13:13:05

Ako sa zrodila prvotná myšlienka vytvoriť v Žiline vlastnú značku oblekov, košieľ a doplnkov pre pánov? Chýbalo vám niečo také na trhu?

  • V tom čase som študoval na vysokej škole a chcel som skúsiť podnikať. Inšpiroval ma môj otec, ktorý tiež podnikal. A tak som aj ja hľadal možnosti, kde by sa dalo začať. V škole sme mali voliteľný predmet s názvom tvorba e-shopov. Na ňom sme sa učili, ako programovať e-shopy. Zároveň v tom čase som si v Žiline zháňal oblek na bakalárske štátnice. No, a nevedel som nájsť nič, s čím by som bol spokojný, čo by sa mi páčilo. Ani len rámcovo. Nenašiel som nič, čo by bolo moderné, zaujímavé, dizajnové... Boli tu len také staré mundúry. Tak som si povedal, že sa skúsim porozhliadnuť po možnostiach presadiť sa práve v tejto oblasti. Celé sa to, teda, začalo ako kombinácia troch faktorov: Chcel som začať podnikať, v škole sme sa učili ako zakladať e-shopy a nedostatok ponuky oblekov na trhu. Zároveň treba povedať, že ten e-commerce bol práve v tom čase v prudkom raste. Vedel som, že budem chcieť niečo vyskúšať práve v online svete.

Takže ste sa vrhli do predaja oblekov prostredníctvom e-shopu?

  • V podstate takto sme začali. Našiel som si zahraničného dodávateľa oblekov, ktoré sa mi dizajnovo páčili a rozhodol som sa, že ich skúsim na Slovensku predávať cez e-shop. Vytvoril som si základnú stránku cez Wordpress, spustil som Facebookovu stránku, kúpil som 5 modelov oblekov, z každého po 7 kusov a spustil som to.

A darí sa vám. Dnes sa už ale snažíte o prienik kamennej predajne a e-shopu. Čo to v praxi znamená?

  • Začal som, teda, e-shopom a začalo to fungovať. Obleky som posielal zákazníkom domov. Pritom som robil aj základnú analýzu veľkosti. Mali sa doma odmerať a veľkosť mi poslať. Ja som potom vytipoval, aká veľkosť by im mohla sedieť a poslal som im výrobok. Stávalo sa však, že aj napriek tomu mi oblek poslali späť, pretože im nesedel. Musel som, preto, vychytať muchy. Zistil som, že aj keď sú dvaja ľudia s rovnakými mierami, nemusí im sedieť rovnaký oblek. Jeden má, napríklad, iné držanie tela a už potrebuje inú veľkosť, ako ten druhý. Alebo iný strih. Preto, som cítil potrebu vytvoriť pre svojich zákazníkov osobný prístup. Bol to oriešok, pretože som zároveň chcel zostať v online svete, lebo je to rýchle a praktické. Zákazník si pozrie ponuku, vyberie si z nej a nemusí behať z jednej predajne do druhej.

DSC08220-Edit-4x5.jpg

Ako sa vám to teda podarilo skĺbiť?

  • Jednoducho. Keď si zákazník z ponuky na internete vyberie, čo by sa mu páčilo, objedná sa k nám. Rezervuje si u nás termín. V určenom čase príde k nám a my sa mu osobne venujeme. Ukáže nám svoj výber, vyskúša si oblek. My mu ho upravíme na mieru, aby bol spokojný. Je to jednoduchý prienik online sveta a kamennej predajne. Je to výhodné pre zákazníka, pretože nie je v strese, venujeme sa mu naplno osobne v čase, kedy sa k nám objedná. Pre firmu je to zase výhodné preto, že využívam e výhody e-commerce, teda nižšie režijné náklady. Vďaka tomu môžeme zákazníkom ponúknuť obleky v dobrej cene.

Prijali váš model Slováci?

  • Myslím si, že áno. Rýchlo sme narástli, asi kvôli tomu, že sa to ľuďom páčilo. Som tomu rád. Najviac oceňujú kombináciu osobného prístupu, priaznivej ceny a slovenského výrobku. Keď sa k nám zákazník objedná, tak sa predajca venuje iba jemu. Snaží sa mu čo najviac poradiť a vyhovieť.

Ste lacnejší, ako bežné konfekčné obchody. Ako to dokážete?

  • Je to práve tým efektívnym konceptom predaja. Predajne sa snažíme alokovať do menej rušných miest. V Žiline sme na prvom poschodí, v Bratislave máme predajňu v Ružinove, teda v okrajovej časti mesta, kde sú nižšie nájmy. To sú mesačne tisíce eur, ktoré vieme takto ušetriť. Na režijných nákladoch ušetríme a vieme to pretaviť do ceny výrobkov.
Zobraziť príspevok na Instagrame.
 

Čím sa hlavne líšite od konkurencie?

  • Snažíme sa byť viac osobní, personalizovaní. Fungujeme individuálnym systémom na objednávku. Zákazník sa u nás nestretne s tým, že predajca bude mať na starosti aj ďalších troch klientov a on bude musieť čakať. Zakladáme si na odbornom prístupe, odbornom poradenstve, úpravách na mieru. Dizajn je subjektívna vec, každá značka ho má iný. My sme boli v dizajne progresívni. Sledovali sme zahraničné trendy a tak sme sa vedeli rýchlejšie etablovať na novinky. Napríklad v Žiline sme boli medzi prvými, ktorí prišli s farebnými oblekmi. V klasických obchodoch bola len modrá, sivá, čierna. My sme už pred piatimi rokmi prišli s béžovou, svetlomodrou. Začínalo to byť trendy a ľudia k nám práve preto chodili.

Akú úlohu hrá čas, odkedy sa človek rozhodne, že potrebuje oblek, až po chvíľu, kedy ho dostane?

  • Odporúčame riešiť výber obleku aspoň dva mesiace dopredu. My ho vieme upraviť na mieru aj za dva-tri dni. Ale, je lepšie mať rezervu a porozmýšľať nad variantami. Samotný výber potom zaberie tak hodinku – dve a my ho máme do dvoch týždňov upravený. Potom nasleduje ešte finálna skúška, kde sa dolaďujú detaily, pridávajú, alebo uberajú sa centimetríky. To je ešte tak týždeň navyše. Toto všetko je lepšie robiť v pokoji, bez stresu.

LMP_1776.jpg

Keď ste firmu zakladali, objednávkový systém, ktorý ste vytvorili, na Slovensku v tom čase neexistoval?

  • Nie. Je to bežné, čo sa týka svadobných salónov pre dámy. Ale, čo sa týka oblekov, tak nie. Ešte stále to niektorí ľudia nechápu, prečo by sa mali dopredu objednávať. Snažíme sa im to vysvetľovať, že je to pre nich pohodlnejšie, že nájdu kľud, komfort. Už to odkukali aj iné značky a dávajú rezerváciu termínu do ponuky. Ale, keď som začínal, nevidel som to u nikoho.

Kto pre vás šije?

  • V začiatkoch sme mali zahraničných dodávateľov. Postupne sme sa dostali aj k dodávateľom na Slovensku. Tri štvrtiny oblekov, ktoré ponúkame, sú už z našej kolekcie pod značkou Justin Paukin, ktorá sa šije na Slovensku. Šijú nám zmluvní dodávatelia na základe našej požiadavky.

Každý kus je originál?

  • Máme vlastnú značku, ale dopĺňame sortiment aj ďalšími. Máme dve nemecké značky, aby sme mohli ponúknuť viac strihov. Keď robíme kolekciu, ušije sa 30 – 50 ks z jedného modelu. Toto je konfekcia. Máme však aj program šitia na mieru. Tam si zákazník spolu s nami vytvára oblek sám. Vyberá si z 2 000 látok od rôznych svetových výrobcov, navrhuje si strih, napríklad, či chce jednoradový alebo dvojradový, či chce široké, alebo úzke klopy, vrecká, podšívku. Celé si to zloží podľa svojich predstáv, spolu s nami. Tam sú však aj iné ceny. Pohybuje sa to od 800 eur vyššie. Robili sme už aj oblek za 2 500 eur. A trvá to aj dlhšie. Vyžaduje si to minimálne 5 týždňov.

Zameriavate sa, ako uvádzate, na pragmatizmus a silu osobnosti. Čo tým myslíte?

  • Pragmatizmom sa zameriavame na koncept predaja, ako ho máme nastavený. Dáva nám to zmysel, je to férové pre nás, aj pre zákazníkov. Poskytujeme im individuálny priestor a máme nižšiu predajnú cenu. Jedinečnosť a silu osobnosti smerujeme k dizajnu. Máme vlastný štýl, vlastný dizajn, ktorý je iný, ako ostatné značky. Komfort je v tom, aby sa zákazník cítil pohodlne. Aby sa cítil komfortne a aby dobre vyzeral.

DSC00372-Edit-1x1.jpg

Majú Slováci zmysel pre módu, dajme tomu, v porovnaní s Talianmi?

  • S Talianmi sa budeme ťažko porovnávať. To je módna krajina. Ale Slováci na tom nie sú vôbec zle. Muži sa v posledných rokoch o seba viacej starajú, ako tomu bolo kedysi. Ale, je to veľmi individuálne. Nedá sa to generalizovať.

Aké sú módne trendy v pánskej móde?

  • Aktuálne ide do popredia komfort, taký voľnočasový štýl. Ležérnejšie materiály, ležérnejšie spracovanie ramien, polopodšívky. Vidieť to už aj v biznis svete. Kým pred pár rokmi všetci museli nosiť obleky, dnes už aj manažéri a podnikatelia často kombinujú nohavice, sako, košeľu.

Ako je to s farebnosťou?

  • Vracajú sa do módy farby. Každá farba je teraz populárna. Chlapi bežne nosia pastelové farby, ružovú, zelenú. Predali sme už stovky takýchto oblekov, aj košieľ.

Predávate obleky aj na rôzne špeciálne príležitosti?

  • Áno, máme to tak rozkategorizované. Máme obleky na svadby, pre biznis svet, stužkové/maturity a plesovú sezónu.

Uvažujete aj nad prienikom do ďalších miest?

  • Rád by som to urobil. Určite to chcem vyskúšať. Tento rok ešte nie, pretože v Žiline sa sťahujeme do nových priestorov.

Koľko ľudí zamestnávate?

  • Priamo vo firme máme troch ľudí a troch na každej pobočke. Ďalej, máme externý krajčírsky tím a ďalších externistov. Náš interný tím je 7 ľudí.

Kedy a ako ste v sebe objavili záujem o módu?

  • Študoval som ekonomiku a manažment. Nebolo mi ľahostajné, čo si oblečiem. Bavilo ma sa pekne obliekať. Elegantná móda sa mi páčila, bol to môj štýl.

Aké máte plány do budúcnosti?

  • Radi by sme náš systém dotiahli do dokonalosti. Hlavne, čo sa týka prezentácie našich služieb a ponuky. Aby sme si mohli povedať s čistým svedomím, že zákazník u nás nájde všetko, čo chce a odíde vždy 100-percentne spokojný. To je prvá fáza. Potom sa chceme ďalej rozširovať. Radi by sme otvárali ďalšie pobočky. Na Slovensku, ale napríklad aj v Čechách. No, a nakoniec, možno aj ďalej do Európy. Určite to nebude za rok, za dva. Ale postupne na tom chceme pracovať. Lebo tým, že šijeme na Slovensku, máme dobrý pomer kvality a ceny výrobkov, v porovnaní s Nemeckom, či Rakúskom. Vieme im rovnako kvalitný oblek ponúknuť za polovičnú cenu. Bude, však, náročné sa tam dostať a až čas ukáže, či je to vôbec reálne.

Súvisiaci článok
TOP BIZNIS ZNAČKA: Juraj Málik – Pomáhame ľuďom, aby sa vyznali v legislatíve a boli v pohode. Sme ako kúpele
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť